Avatar billede rosteface Nybegynder
28. oktober 2007 - 20:45 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Blåskærm, har prøvet alt

Heey alle

Nu håber jeg sku i kan hjælpe mig..

Jeg har en købt en ny computer, for at kunne spille nogen af de nye spil og sådan, men mit problem er så at hver gang jeg spiller et spil som er krævende så går den i blå skærm..

Det kan osse ske hvis jeg bare er på nette og har mange ting i gang..

Jeg har
Nvidia Geforce 8800 GTS
4 GB Ram
AMD Athlon 64 X2 Dual core Processor 6000+
Windows Vista home premium 64 bit..

når den går i blåskærm, skriver den alt det som den plejer, men falder meget over denne sætning:
A clock was interrupet was not received on a secondary oricessor within the allow time interval

Håber jeg har beskrevet mit problem godt nok
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
28. oktober 2007 - 20:48 #1
hvor mange watt er din PSU på ??
Avatar billede rosteface Nybegynder
28. oktober 2007 - 20:52 #2
hvad vil det sige ?
hvor meget størm min computer sluger ?
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
28. oktober 2007 - 20:55 #3
altså det er hvor mange watt din strømforsyning kan lave :D
Det står normalt på den.

Jeg er ikke sikker men jeg tror at det måske kan være den, som ikke kan lave nok strøm til grafikkortet
Avatar billede rosteface Nybegynder
28. oktober 2007 - 20:56 #4
heeh kigger lige
230 V
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
28. oktober 2007 - 20:59 #5
ja det er input :P

Men du skal kigge på Max Output Power
Avatar billede rosteface Nybegynder
28. oktober 2007 - 21:04 #6
nåår ok heeh :P

hvor sidder den henne sådan ca. ?
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
28. oktober 2007 - 21:09 #7
den sidder så regel øverst oppe bagest i kabinettet :D
Avatar billede rosteface Nybegynder
28. oktober 2007 - 21:10 #8
ok heeh..

har det problem hvis jeg åbner mit kabinet så forsvinder min garenti eller sådan noget?
der er sat sådan et lille klistermærke på
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. oktober 2007 - 21:22 #9
Det er altså en færdigsamlet pc?

Så har du jo reklamationsret, som du bør benytte dig af.
Avatar billede rosteface Nybegynder
28. oktober 2007 - 21:23 #10
jaa det er det..

har osse haft fat i ham, men han kan ikk helt sige hvad problemet er !
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
28. oktober 2007 - 21:24 #11
når okay, det er en du har KØBT :p troede først du selv havde bygget den

For så må der jo stadig være garenti på den, så prøv at tage ind til den computer butik, hvor du har købt den :D
Avatar billede rosteface Nybegynder
28. oktober 2007 - 21:26 #12
har været inde med den.. såå..

men siger da ellers tak for hjælpen !
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. oktober 2007 - 21:29 #13
Jamen så må den afsted igen.

Du skal da ikke finde dig i, at din PC ikke virker!
Avatar billede rosteface Nybegynder
28. oktober 2007 - 21:30 #14
jaa det ved jeg godt..

Tror osse den ryger ind her i løbet af ugen !
Avatar billede econex Nybegynder
02. november 2007 - 21:06 #15
Prøv evt. at køre en benchmark test, har gode erfaringer med det her:

http://www.freshdevices.com/freshdiag.html - der findes også mange andre programmer til at test hardware. Er der nogen der har andre de kan anbefale?

Når du kører testene, så prøv at se hvilken test den er igang med, når den blå skærm kommer.
Avatar billede econex Nybegynder
02. november 2007 - 21:09 #16
Vil i øvrigt også give de andre ret i, at din forhandler bør tage den ind til test. Det er ikke din opgave at stille diagnosen, men blot konstare at der er noget galt. Du skal ikke lade dig spise af med, at det er din software eller sådan noget. Blå skærm plejer at være en god indikation, for hardware fejl. Oftest RAM, CPU eller grafikkort. Hvad er det for et fabrikat?

Den fejlbesked du skriver i spørgsmålet, er det en nøjagtig afskrift af fejlen?
Avatar billede rosteface Nybegynder
03. november 2007 - 20:13 #17
Ja, det er en nøjagtig afskrivning..

jeg har købt den hos, topdata..
Avatar billede rosteface Nybegynder
02. december 2010 - 13:33 #18
selvløst