Avatar billede maga Nybegynder
28. oktober 2007 - 18:27 Der er 4 kommentarer

Trådløst internet??

Hey allesammen... Jeg har en bærbar som ikke vil gå på det trådløse netværk hjemme ved min kæreste... men alle andre steder er der intet problem... min gamle bærbar kunne godt og hendes kan også fint... hvad skyldes det og hvordan kan det fikses?? Hilsen Maga
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. oktober 2007 - 19:19 #1
Det kommer jo helt an på forholdene.

Er det den rette protokol (F.eks. dit netkort der kun køre 802.11a, men din kærestes net kun kører 802.11g).
Er der sat en krypteringsnøgle på, som du mangler at taste ind på den bærbare?
Kan du overhovedet se netværket hvis du søger? Hvis ikke kan SSID være skjult, så du skal oprette netforbindelsen manuelt.
Er der flere ledige IP adresser fra routeren?

o.s.v..... - der kan være rigtig mange ting galt, så prøv at beskrive lidt nærmere hvilken type trådløst netværk det er, og hvor i processen det går galt.
Avatar billede maga Nybegynder
28. oktober 2007 - 19:47 #2
Jamen den er ikke skjult og der er ingen kode på den. det er når forbindelsen skal oprettes at der står at den ikke kan, fejl...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. oktober 2007 - 08:04 #3
Som sagt - det kan skyldes flere ting.

Det mest åbenlyse ville være, at der f.eks. er MAC adresse beskyttelse på routeren.
Dernæst at der ikke er flere ledige IP adresser til rådighed.
Protokollen (A/B/G/N) lyder OK - ellers burde du ikke kunne se nettet overhovedet.

Men du må tjekke opsætningen i Routeren for sikkerhedsindstillinger og DHCP services.
Avatar billede hjaelp-soges Nybegynder
29. oktober 2007 - 09:41 #4
Hvis du ikke syntes, der er hjælp, at hente herinde, kan du altid lede efter, et sted på nettet, at købe dig til noget hjælp.'

Jeg tror ikke, jeg må nævne nogle steder, da det så er reklame.

Men du kan søge på google, under (computer support) og de skulle nok kunne hjælpe dig videre med spørgsmålene mod betaling.

JH