Avatar billede pla-net Nybegynder
28. oktober 2007 - 16:43 Der er 16 kommentarer

Trådløs netkort fungerer, men kan ikke finde trådløse netværk

Hej,
Jeg har lige fået Fullrate, men jeg kan ikke få det til at køre optimalt. Nogen gange kører den fint, men for det meste bliver jeg smidt af. En ting der undrer mig er, at jeg ikke kan finde andre trådløse netværk.

Hvad kan der være galt ?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. oktober 2007 - 16:48 #1
Har du opdateret driver til netkortet?

Hvem siger, at du skal kunne finde andre trådløse net?
Avatar billede pla-net Nybegynder
28. oktober 2007 - 17:06 #2
Opdateret, og det er det samme. Mest offline og nogle gange online.... :(
Avatar billede japping Nybegynder
28. oktober 2007 - 17:16 #3
Jeg vil foreslå dig at beskrive hvilket udstyr du har og hvordan det er koblet sammen. Så vil det være lettere for andre at hjælpe dig.
Avatar billede pla-net Nybegynder
28. oktober 2007 - 17:22 #4
Trådløst netkort: G-302 v3 802.11g Wireless PCI Adap
Router: Zyxel P-2606HW - D1A

Routeren er koblet til tlf. og befinder sig kun 10 m fra pcer
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. oktober 2007 - 17:23 #5
Er din forbindelse stabil på LAN? Altså via patchkabel?
Avatar billede pla-net Nybegynder
28. oktober 2007 - 17:26 #6
Jeps der kører det super.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. oktober 2007 - 17:31 #7
Har du mulighed for, at prøve et andet trådløst netkort?
Avatar billede pla-net Nybegynder
28. oktober 2007 - 17:40 #8
Desværre ikke.
Kan det være noget i opsætningen? Hos Zyxel kan man logge ind og der er mulighed for opsætning, men har ikke så meget forstand på det.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. oktober 2007 - 18:04 #9
Du skriver, at du forventer at kunne finde andre trådløse netværk - hvorfor?

Du kan evt. prøve med en anden kanal - helst 1, 6 eller 11.
Avatar billede pla-net Nybegynder
28. oktober 2007 - 19:56 #10
Kanal?

Jeg forventer ikke at finde andre trådløse netværk...men tænkte måske det kunne være en hjælp for jer andre at finde løsningen...men ak, det kan være det ikke bare lige sådan at finde trådløs netværk....
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. oktober 2007 - 20:22 #11
Log på din router og skift kanal.

Det er under Network->Wireless LAN

Det er samme sted, som du opsætter din kryptering. Husk at bruge wpa2.
Avatar billede pla-net Nybegynder
28. oktober 2007 - 21:10 #12
Hvordan præcis skifter jeg kanal?

Jeg sætter den til wpa2...

I øvrigt, så snart jeg har forbindelse er hastigheden meget meget langsom...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. oktober 2007 - 21:18 #13
Du skifter kanal præcis der hvor jeg beskrev - lige op over der hvor du sætter din kryptering.

Det kunne tyde på, at dit trådløse netkort ikke har det så godt sammen med din router.

En god kryptering (som wpa2) kan godt gå ud over hastigheden, hvis der er tale om ældre/dårlig HW.

En anden ting, der har stor indflydelse på dit trådløse netværk, er interferens dvs. radiostøj. Mobiltlf. og microbølgeovne er nogle af de helt store syndere. Og selvom afstanden er lille, kan selv det at placere router i et skab være nok til dårlig forbindelse.

I dit tilfælde, ville jeg prøve med kanalskifte. Derefter låne et andet trådløst kort eller en bærbar og teste med den.
Avatar billede mamasan Nybegynder
20. december 2007 - 20:56 #14
hvordan logger man på sin router ??? har en level one WBR-3408 !!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
27. december 2007 - 11:45 #15
@mamasan: Opret et nyt spørgsmål med dit problem.

@pla-net: Fandt du ud af det?
Avatar billede mamasan Nybegynder
27. december 2007 - 21:54 #16
thesheriff: jeg har allerede oprettet et nyt spørgsmål, med alle de data jeg regner med er nødvendige, for at kunne besvare det: http://www.eksperten.dk/spm/811337 - kan du evt. svare på det ?