Avatar billede simonrathjen Nybegynder
28. oktober 2007 - 14:03 Der er 6 kommentarer

Min computer fryser hele tiden - HJÆLP

Lige oprettet denne igen hvor jeg giver lidt flere point.
Jeg har købt en computer inde på www.shg.dk - skulle ellers være gode computere MEN siden jeg fik den for 2 år siden har der været dette problem:
Jeg kan være på nettet, jeg kan høre musik, computeren kan såmænd bare stå tændt - men pludseligt så så fryser den bare. Og jeg kan ikke trykke ctrl-alt-del eller lign. Det eneste der er at gøre er at holde powerknappen i bund indtil computeren stopper. Nogle gange kan den faktisk fryse lige når windows er åbnet. Jeg håber virkeligt der er nogen som kan hjælpe mig???
jeg er ikke computerekspert men ved ikke om det kan være windows eller om det er noget hardware den er gal med eller hvad??
Til informationn har flere gange formateret computeren. Men den gør det alligevel.
På forhånd tak.
Avatar billede dude-500 Nybegynder
28. oktober 2007 - 14:47 #1
Har du tjekket at du har de nødvendige, system indstillinger? Så som nok ram, eller godt nok grafik kort?
28. oktober 2007 - 15:23 #2
... eller et ? om varme, kølepasta, mm...
http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/rens_taern.htm
Avatar billede simonrathjen Nybegynder
28. oktober 2007 - 17:27 #3
Som sagt er jeg ikke geni inden for dette område. Men jo ram havde da været min tanke, men synes bare det er mærkeligt at den kan fryse når jeg lige har tændt computeren. Men ved ikke om der kan være fejl på en ramblok.
Jeg vil sige det sådan at det var ikke en billig computer - det er god processor, grafikkort mm. Ikke vildt men godt.
Kan godt være jeg bare skal droppe den computer, men vil jeg nu være ked af for det er en fin maskine. For er godt nok træt af det nu at den bare fryser. nogle gange kan den gøre det 5 gange inden for et par timer.
Avatar billede simonrathjen Nybegynder
28. oktober 2007 - 17:28 #4
Angående varme så synes jeg den bliver varm. Men mærkeligt at den kan gøre det når den er kold nogle gange også. Det er en bærbar computer!!
Avatar billede econex Nybegynder
02. november 2007 - 20:57 #5
Hvis den også går ned, når den er helt kold, så kan det være så meget. En bærbar bliver som regel altid varm, det skal den kunne tåle. Jeg ville noke prøve at køre et bechmark test program og se hvad det siger. Det kan være den går kold under en bestemt type test, så har du en rimelig pejling af, hvad der er galt.

Prøv evt. sådan et som det her: http://www.freshdevices.com/freshdiag.html

Melder du lige tilbage, om du kan bruge svaret, ellers må vi søge lidt videre :-)
02. november 2007 - 21:24 #6
UltimateBoot CD http://www.ultimatebootcd.com/ + http://www.fromsej.saknet.dk/html/ubcd.html
Der er alverdens HARDWARE test's ...