Avatar billede osgodenhubbe Nybegynder
28. oktober 2007 - 11:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

NTFS formatering på mac

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at formatere min eksterne harddisk så man har adgang både fra pc og mac.
Jeg har prøvet at formatere fra pc, men så siger den på min mac "You can only read". hvad gør jeg?
Avatar billede egonspock Seniormester
28. oktober 2007 - 12:05 #1
Din Mac kan kun læse NTFS, da det ikke er et specielt åbent format. Hvis de begge skal kunne bruge den, kan du bruge FAT32, men så kan der være funktioner, som at være startdisk, der ikke vil virke på Mac'en. Men lad din Mac formattere den (i Diskværktøj) som MS-DOS, så vil det virke.
Avatar billede egonspock Seniormester
28. oktober 2007 - 13:29 #2
Tak for point. Jeg kom lige i tanke om den her: http://code.google.com/p/macfuse/ der formentlig godt kan hjælpe, men jeg tror at det er på relativt eksperimentelt stadie endnu, og kræver i hvert fald en god del nørderi for at få til at virke. Men det var da et forsøg værd, hvis du er til den slags ;-)