Avatar billede nazty Nybegynder
27. oktober 2007 - 15:54 Der er 9 kommentarer

if sætning virker ikke

Hej

Jeg har lavet en menu i asp som er designet/bygget op i css.
I access databasen er der følgende:
id
navn
sti
gruppe 'menuen er opdelt i forskellige punkter som bliver defineret her

Når man trykker på en knap/link bliver man sendt til "sti" (som står i db'en). Når man har trykker på den skal der en anden css class til end der er på alle andre. Så man kan se hvilket side man er på. Hvordan laver jeg det lettest?

Tænkte på noget a la det her:
...
id = rs("id")
navn = rs("navn")
sti = rs("sti")
gruppe = rs("gruppe")

menuid = Request.Querystring("menuid")

if menuid = id then
  menuclass = "menuon"
else
  menuclass = "menuoff"
end if

Response.Write "<li class=" & menuclass & "><a href=" & sti & "?user=" & user & ">" & navn & "</a></li>"
...
css:
menuon = class'en der er aktuel på den knap/link man har klikket på
menuoff = class'en der er aktuel på alle andre knapper/links

Håber jeg udtrykker på klart nok. Ellers må i jo sige til hvor i står af :)
Avatar billede nielle Nybegynder
27. oktober 2007 - 16:28 #1
Hvad mener du med at den ikke virker?
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2007 - 16:37 #2
Kan det ikke være at du skal sætte dit link til at se sådan her ud:

Response.Write "<li class=" & menuclass & "><a href=" & sti & "?user=" & user & "&menuid=" & id & ">" & navn & "</a></li>"
Avatar billede nazty Nybegynder
27. oktober 2007 - 16:56 #3
har bare skrevet &menuid=35 hvis det er 35 jeg er på for at teste det.

nielle:
jeg mener at den altid viser menuoff
Avatar billede nielle Nybegynder
27. oktober 2007 - 17:39 #4
Kan du poste noget mere af din kode?
Avatar billede nazty Nybegynder
27. oktober 2007 - 18:13 #5
ja. ka jeg sagtens. noget specielt du vil have?

Ved bare ik hvor meget det vil hjælpe.. det er i det styke jeg har posted der er noget galt med.

Det skal ikke nødvendigvis laves på den måde jeg har prøvet at lave det på.. Har i nogen idéer til hvordan man ellers kan gøre det? Vil gerne have menuen i databasen så den er let at rette i. Det er nemli et system som bliver kopieret og tilpasset en den gange. Så.. så lidt arbejde der er i det.. jo bedre er det. Og tror det er hurtigst at tilpasse når det er i databasen
Avatar billede nazty Nybegynder
27. oktober 2007 - 18:14 #6
tror egentlig bare det ender med at jeg laver det i en iframe med almindelig html/css. Hader bare når jeg ikke kan få noget så simpelt til at fungere :/
Avatar billede nielle Nybegynder
27. oktober 2007 - 18:34 #7
Der må være en select og så må der være en loop hvor den løbes igennem.
Avatar billede nielle Nybegynder
06. november 2007 - 17:32 #8
Er du kommet vidre med denne her?
Avatar billede nielle Nybegynder
12. november 2007 - 18:53 #9
??