Avatar billede jmjohansen Nybegynder
27. oktober 2007 - 13:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forsvundet systemdisk

Hvad gør man når ens systemdisk er druknet i rod?
Jeg har en medio 2005 iMac jeg har formateret den ved brug af en systemdisk til en ibook pro, men den kan jeg ikke installere via.
Avatar billede egonspock Seniormester
27. oktober 2007 - 13:57 #1
Køb Leoparden og lav en arkiver og installer-installation. Det giver dig et nyt system, men husker dine settings og programmer.
Avatar billede sd8220 Seniormester
27. oktober 2007 - 23:35 #2
Når du har formatteret, er du jo nødt til at installere et system forfra.
En Macbook er da en Intel og din vel en PPC? - de kan ikke bruge det samme system, så du skal finde en installationsdisk, der duer til PPC.
Avatar billede jmjohansen Nybegynder
27. oktober 2007 - 23:58 #3
Begge maskiner er Intel maskiner. systemdisken til macbooken virker bare ikke til imacen. Synes bare det virker lidt.. sært, at man SKAL bruge den systemdisk der medfølger.
Avatar billede sd8220 Seniormester
28. oktober 2007 - 00:17 #4
OK, så tog jeg fejl mht PPC/Intel. Beklager.

Men det har ikke tidligere været sådan, at man KUN kunne bruge den medfølgende; men godt kunne bruge en retail-version eller den medfølgende; men godt kunne være ude for, at en maskinspecifik installer ikke kunne bruges til en anden maskine. (gav det mening? ;-] )
Og det kan jo være, at det er samme problem her?
Avatar billede egonspock Seniormester
28. oktober 2007 - 01:26 #5
Det har klart ændret sig. Du kan kun bruge den medfølgende installer til den specifikke model. Retail-versionen af OS X kan bruges overalt - men så er der heller ikke de ekstra programmer med, f. eks. den iLife, der fulgte med maskinen.
Avatar billede egonspock Seniormester
28. oktober 2007 - 01:27 #6
Uf, jeg havde ikke set at du allerede havde formatteret din HD. Så må du enten finde den originale disk eller købe en ny og begynde forfra. Leoparden er i øvrigt pengene værd :-)