Avatar billede mduelund Nybegynder
27. oktober 2007 - 11:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

WLAN kører langsomt med internt netkort

Hej.

Jeg har en IBM R40 som efterhånden er 3-4 år gammel. Den har indbygget "Intel PRO/Wireless LAN 2100 3B MINI PCI" trådløs netkort.

Men efter jeg har fået Fullrate internet og deres trådløse ZyXel router kører det ikke optimalt. Der er lange svartider når jeg søger på nettet. Men hvis jeg downloader, er der fuld fart på.

Men sætter jeg så et PCMICA trådløst netkort i siden af maskinen, kører det perfekt.

Kan det være mit interne kort som er forældet?

Mvh
Michael
Avatar billede renehinsch Praktikant
27. oktober 2007 - 12:03 #1
Det med sikekrhed dine drivere hvis du ikke har opdateret i 3-4 år. Gå ind på www.ibm.com og find nye drivere. Det plejer altid at hjælpe.
Avatar billede mduelund Nybegynder
27. oktober 2007 - 16:04 #2
Det tænkte jeg også selv, så dem har jeg opdateret med de nyeste fra Intels side.
Avatar billede renehinsch Praktikant
27. oktober 2007 - 17:08 #3
Så har jeg ikke nogen umiddelbare bud. Når du søger f.eks med google er der meget lidt nettrafik trafik da det meste er tekst der bliver vist i forhold til at downloade en stor fil eller billede som vil tge mere båndbredde. Rent netværksmæssigt er der ikke noget logik i din problembeskrivelse. Der kan dog være en mulighed omkring dit kort kun kan køre 11.b og routeren sikkert er en b/g rouer. Prøv at se om du kan ændre nogle af disse indstillinger på dit AP måske så der kun understøtes 11b.
Avatar billede mduelund Nybegynder
27. oktober 2007 - 17:32 #4
Hey!

Nu har jeg været inde i routeren og sat den til kun at køre 802.11b. Jeg fandt nemlig et datablad på mit interne netkort. Der stod at det kun var 802.11b.
ftp://download.intel.com/support/wireless/wlan/pro2100/specifications.pdf

Men hvad er forskellen så på 802.11b og 802.11g og g+?
Avatar billede renehinsch Praktikant
27. oktober 2007 - 23:19 #5
Det er to forskellige måder at kode bits i det trådløse signal 11b forstår ikke 11g som derfor må køre i bagud mompatibel tilstand for at lade 11b stationer kommunikere. 11b kan sende op til 11 Mbps og 11g op til 54 Mbps begge med ca 50% effektiv båndbredde. Så det har kun betydning hvis din internet forbindelse er hurtigere en 5 Mbps. Jeg ve ikke om det er dit problem, men det kan så udelukke den fejlårsag.