Avatar billede jokerj Nybegynder
26. oktober 2007 - 21:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Frontpage 2003

Er rimelig ny inden for hjemmeside og har bare et lille spørgsmål ang programmering i frontpage 2003.
Mine sider, undtagen forsiden, står altid med ".html" efter adressen. Er det muligt at fjerne dette?

På forhånd tak.

Morten
Avatar billede w13 Novice
26. oktober 2007 - 22:17 #1
Du skulle meget gerne have mulighed for at sætte det til .htm, hvis det altså er det, du mener. Jeg fandt lige ud af, at jeg også havde FP 2003 liggende, så jeg prøvede lige.
Avatar billede w13 Novice
26. oktober 2007 - 22:17 #2
Eller vil du slet ikke have noget til at stå bagefter?
Avatar billede perj Nybegynder
26. oktober 2007 - 23:03 #3
Avatar billede w13 Novice
26. oktober 2007 - 23:10 #4
Nogle i den tråd påstår, at .html er "den nye endelse" og at man bør bruge den i stedet. Men som det også fremgår derinde, gør de præcis det samme. Den ene er bare kortere, og det er faktisk .htm, der bliver brugt mest, siger min erfaring mig.

jokerj>> Hvis du helt vil undgå en "extension" (filendelse), så må du bruge mapper, og så udnytte, at din server viser index.noget eller default.noget som standard.

Så kan du f.eks. have adressen http://www.dinside.dk/billeder/index.htm og i stedet bare skrive "genvejen" http://www.dinside.dk/billeder
Avatar billede hcma Novice
27. oktober 2007 - 00:07 #5
altså:  Åbn FP -> Funktioner -> Indstillinger -> fanebladet Redigeringsprogrammer og derinde vælger du  (gælder for FP2000)
Avatar billede jokerj Nybegynder
29. oktober 2007 - 13:05 #6
Ville faktisk helst ikke have noget stående bagefter. Prøver at ændre det til .htm, eller lave nogle mapper.
Tak for hjælpen
Avatar billede w13 Novice
29. oktober 2007 - 13:12 #7
Men du mener, at der ikke skal stå noget efter, når en bruger ser din hjemmeside på nettet?

De fleste gør det, at de kalder filerne for index.htm og lægger dem i en mappe, der så beskriver, hvad filen er. F.eks. /kontakt/index.htm
index.htm under kontakt kan så også fanges på adressen /kontakt/, som er en genvej til index-filen. Og det ser noget federe ud i adresselinjen. Så skal du self. også bare linke sådan til filerne.
Avatar billede jokerj Nybegynder
29. oktober 2007 - 13:14 #8
Ja, det er lige det jeg tænkte på :-)
Endnu engang tak...
Avatar billede w13 Novice
29. oktober 2007 - 13:20 #9
Det var så lidt. =)
Avatar billede w13 Novice
29. oktober 2007 - 13:26 #10
Takker for point!