Avatar billede michaelbs Nybegynder
26. oktober 2007 - 00:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilket styresystem ?

jeg er begynder ud i PDA verdenen og har grundlæggende brug for en god kalender, som det er let at skrive i. Så skal jeg også snart have ny mobiltlf, så det kan jo lige så godt blive integreret ind i det. Og nu vi er i gang, kunne det være rart også at have GPS. Det er rækkefølgen i prioriteringerne. Dvs PDA med qwerty tastatur, mobiltelefon og GPS.

Så sidder jeg og kigger i den blå avis for lettere brugte og konstaterer at en række opfylder disse krav. Nogle har windows 2003, nogle har WM5 og 6. Og nu kommer så mit spørgsmål:

Hvilken betydning har det, hvilket styresystem der er installeret? Hvad er fordelene og ulemperne ved de forskellige? Er WM 6 bare meget bedre end WM 5 og er 2003 bare helt antikveret?
Avatar billede venturer Nybegynder
26. oktober 2007 - 08:25 #1
Hvis den skal være Windows baseret, bør du vælger WM5 som minumum.
Du kan sammenligne det lidt med en brugt pc. Når du ikke selv "bare lige" kan installere et nyere OS, vil du så ikke hellere købe en PC med Win XP SP2 i stedet for en med Windows 2000 Pro ?
Windows Mobile er p.t. det nyeste. Men WM 5 (med en security roll-up package) bliver stadig solgt, og fungere rigtig godt. Umiddelbart vil der ikke være så meget at hente ved at vælge WM6 i stedet. Forskellen ligger (i grove træk) i sikkerheden og funktionaliteten op mod en server.
WM5 og 2003 er der lidt større forskel på. Så jeg synes du skal gå efter WM5 (og hvis det ikke koster ekstra, WM6).
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. oktober 2007 - 09:11 #2
kik på HTC TyTN II, der er en PDA/Mobil med GPS og alt hvad hjertet kan begære. Den er dyr, men ultra lækker. Den er med VM 6 og du kan læse et review her

http://mobilitytoday.com/articles/htc_tytnII_review.html

Der er flere forskellige reviews på nettet og jeg har kun kunne finde positive bemærkninger
Avatar billede michaelbs Nybegynder
26. oktober 2007 - 10:09 #3
Tak til Jer begge. Kæmpe hjælp:-)
bufferzone: hvad med HTC TyTN (altså ikke mrk II) Den kan jeg nemlig købe billigt.
??
Den burde vel være fantastisk også til mine formål?
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. oktober 2007 - 11:04 #4
Du taler til en mand der er forelsket, så jeg er uden for pædagogisk rækkevide. Kun TYTN II duer og jeg venter selv til jeg har råd. Jeg her ikke kikket meget på forgængeren og jeg vil foreslå at du lige læser et par reviews før du køber da II jo burde have rettet nogle af de ting der ikke var så gode ved den første. Se om du kan finde ud af hvad det er før du køber for billigt
Avatar billede michaelbs Nybegynder
26. oktober 2007 - 12:55 #5
hehe.. ok, du har fået en religiøs åbenbaring der hedder tytn II. Men for os andre fattigrøve er vi nok nødt til finde brugt. Den første tytn fik fantastiske anmeldelser fx her: http://www.mobilbladet.dk/index.php?name=News&file=article&sid=907
Problemet er, at en anmeldelse, der er et år gammel måske er blevet totalt overhalet indenom af virkeligheden? Det er sådan set det, jeg spørger om..tror jeg.. :-)
Avatar billede michaelbs Nybegynder
27. oktober 2007 - 13:54 #6
venturer og bufferzone. Vil I dele pointsene, så svar. Ellers får den der svarer.
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. oktober 2007 - 16:13 #7
jeg skal ikke have point, jeg svarede jo ikke på dit spørgsmål
Avatar billede venturer Nybegynder
30. oktober 2007 - 10:09 #8
Du får et svar her. Beklager forsinkelsen.