Avatar billede it-dyret Nybegynder
24. oktober 2007 - 17:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke vise .aspx sider i IIS

Jeg sidder med en helt ny pc, som var præinstalleret med Windows XP Pro og .Net 2.0. Jeg har selv installeret VS2005 og IIS - i nævnte rækkefølge.

Desværre kan jeg ikke afvikle nogen Asp.Net applikationer via IIS, idet jeg får følgende intetsigende fejl i browseren:

"Serverprogrammet er ikke tilgængeligt.
Det webprogram, du prøver at få adgang til på denne webserver, er ikke tilgængeligt i øjeblikket. Klik på knappen "Opdater" i webbrowseren, hvis du vil sende anmodningen igen. "

I event-loggen står denne advarsel:
"Det mislykkedes at initialisere AppDomain:/LM/W3SVC/1/Root/GraphicsMenu"

Og denne fejl:
"Anmodningen blev ikke udført, for programdomænet kunne ikke oprettes. Fejl: 0x80070005 Adgang nægtet."

Det skal siges, at jeg sagtens kan afvikle .html og .asp sider i IIS. Og at jeg også kan afvikle .aspx sider på VS2005's interne webserver...

Hvad er problemet??
Avatar billede neoman Novice
24. oktober 2007 - 17:55 #1
Avatar billede it-dyret Nybegynder
24. oktober 2007 - 18:04 #2
Tampen brænder! Jeg skal dog angive en parameter for kommandoen "aspnet_regiis.exe", men hvilken? Jeg tænker umiddelbart -i eller -ir...
Avatar billede it-dyret Nybegynder
24. oktober 2007 - 18:25 #4
Så kom jeg i mål! Jeg skulle lige give brugeren ASPNET adgang til folderen med .Net projektet i, men så var alt også godt :)

Smid et svar, så du kan få dine velfortjente point!
Avatar billede neoman Novice
24. oktober 2007 - 18:27 #5
:P