Avatar billede snipez Nybegynder
24. oktober 2007 - 16:27 Der er 7 kommentarer

Program til at lave en hjemmeside

Hejsa

jeg søger et program alla frontpage til at lave mig en hjemmeside
jeg har lige fundet ud af at frontpage ikke er i office 2007

det må gerne koste noget bare det er lige så nemt som frontpage
Avatar billede olebole Juniormester
24. oktober 2007 - 16:35 #1
<ole>

Det undrer mig lidt, du slet ikke ser den resulterende kodes kvalitet som et parameter!
Hvis du ønsker en WYSIWYG-editor (What You See Is What You Get), er der vel ikke meget andet at anbefale end Adobe Dreamweaver ... og den leverer nogenlunde okay kode (hvilket desværre er det bedste, man kan forvente fra en WYSIWYG-editor)

/mvh
</bole>
Avatar billede snipez Nybegynder
24. oktober 2007 - 16:38 #2
jeg er slet ikke til alt det kode værk
det siger mig ikke noget men har prøvet FP og det var jeg glad for
kan Adobe Dreamweaver også selv ligge den ud på hjemmesiden?
Avatar billede olebole Juniormester
24. oktober 2007 - 17:25 #3
Med al respekt, så er FP noget frygteligt skrammel, der skriver en rent ud sagt elendig kode! Den var okay tilbage i midthalvfemserne, men der er en verden til forskel på webkode dengang og nu  ;o)

Nu lægger FP ikke noget ud på hjemmesiden selv, men hvis du mener, om _du_ kan lægge noget ud på serveren ved hjælp af programmet, så er svaret: Ja  :)
Avatar billede jck_true Nybegynder
01. november 2007 - 12:58 #4
Bruger selv Kompozer som er gratis. Den indeholder også ftp-klient, så den kan sende filerne til serveren.
Kompozer har begrænset funktionalitet, men kan da producer simple HTML.
Avatar billede w13 Novice
01. november 2007 - 13:03 #5
Snipez>> For den situation, at du med tiden skulle begynde at forstå koden bedre, er det klart en fordel at bruge Dreamweaver frem for FP, da dennes koder er af bedre kvalitet, som Ole også påpegede. Min korte erfaring med Frontpage er, at man let - og hele tiden - kommer til at skyde sig selv i foden, når man skal rette i eksisterende kode.
Jeg skal dog ikke kunne udtale mig om Kompozer, da jeg ikke kender det.
Avatar billede jck_true Nybegynder
01. november 2007 - 13:32 #6
Kopozer skriver faktisk endnu dårligere kode end FP. Kompozer opretter blot linje skift i koden når en linjen nåren vis længde. Så ikke noget med indrykning eller andet. bagefter kan man jo så kører indholdet gennem HTML Tidy
Avatar billede w13 Novice
24. november 2007 - 07:45 #7
Kommet videre her?