Avatar billede kennethj85 Nybegynder
24. oktober 2007 - 13:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer m formatering af klokkeslæt - klokkeslæt i HVIS-sætning

Hej alle.

Jeg sidder og roder med noget klokkeslæt i Excel 2003, men der er noget der driller lidt.

Hvis jeg har sætningen HVIS(ER.TOM(D7);"";C7-D7) i en celle, så viser den rigtigt nok ingenting i cellen, hvis D7 er tom. Hvis cellen D7 ikke er tom, trækker den godt nok C7 fra D7, men den kan kun vise det som ganske almindelige decimaltal.

Cellerne C7 og D7 er begge formateret som [tt]:mm og jeg skulle gerne have cellen med HVIS-sætningen formateret på samme måde - men lige nu kan den kun vise det som decimal: 0,1666667

Hvad gør jeg?
24. oktober 2007 - 13:26 #1
Du skal også formatere cellen med formlen som de andre.
24. oktober 2007 - 13:29 #2
Marker cellen
Vælg Formater->Celler, fanen Tal
Brugerdefineret type: [tt]:mm
Avatar billede kennethj85 Nybegynder
24. oktober 2007 - 14:49 #3
Det glemte jeg selvfølgelig at sige - hvis jeg formaterer den sådan, får jeg blot #######

Nogle bud nu? :-)
24. oktober 2007 - 14:57 #4
#-tegnene er Excel's måde at vise, at det ønskede ikke kan vises i cellen med den nuværende bredde. Udvid kolonnebredden, og dette problem er løst.
24. oktober 2007 - 14:59 #5
Ret evt. formateringen til [t]:mm
så kommer der ikke et foranstillet 0, hvis timetallet består af 1 ciffer.
Avatar billede kennethj85 Nybegynder
24. oktober 2007 - 15:59 #6
Jamen det er jo fantastisk!

Fandt i øvrigt også ud af at jeg trak D fra C, men C skulle trækkes fra D.

Tak :)