Avatar billede lhademmor Nybegynder
24. oktober 2007 - 11:18 Der er 3 kommentarer

Bærbar kun halvt i live

Hej, jeg har en veninde som har en laptop (HP Pavilion dv5000) som nu har et stort problem:

Hendes laptop vil ikke starte op. Den reagerer ikke på noget som helst. Når man slutter strømmen til bøvser den kort, og skærmen skifter kort farve fra sort til lidt lysere sort - for derefter at gå totalt død igen.

Det underlige er at flere af lamperne på computeren lyser - bare ikke den som viser at computeren er tændt...

Den kan heller ikke slukkes igen - den eneste mulighed for at slukke lamperne er at hive stikket ud - hvorved alting går dødt igen

Når strømmen er sluttet til kan dvd-drevet dog af uransagelige årsager åbnes... Men da computeren ikke er tændt, og virker temmelig død tror jeg det umuliggør en boot-disk.

Har I nogen anelse om hvad der er galt?
Avatar billede tonygk Nybegynder
24. oktober 2007 - 11:56 #1
Jeg er næsten sikker på at problemet er ram ( i bedste fald) eller bundkortet.
du kan starte med at teste ram med dette værktøj.
http://www.memtest86.com/download.html
Avatar billede kfz Nybegynder
24. oktober 2007 - 23:04 #2
tonygk - han får ikke noget billede på skærmen, og kan derfor ikke se resultaterne fra memtest.

hvis computeren stadig er omfattet af garanti, så er det bare om at få smidt den til rep.
Avatar billede tonygk Nybegynder
25. oktober 2007 - 08:18 #3
Jep, du kan allerede oplyse dem at det er bundkortet som er defekt. Held og lykke