Avatar billede glof Nybegynder
24. oktober 2007 - 07:44 Der er 8 kommentarer

Egenskab således at et regneark åbnes i Excel

Kan det lade sig gøre at sætte en egenskab eller lign på et link til et regneark.

Således at .xls regnearket åbnes i Excel fremfor i et browservindue.

Problemet er hvis man udfylder i regnearket og gerne vil sende/emaile dette.

Så kan man kun vælge send i browseren. Og dermed sendes det hele som .htm og det skulle gerne være det udfyldte regneark(.xls) der kunne sendes.
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
24. oktober 2007 - 08:38 #1
Du skal ligesom have en form for OLE aktivering ind, der går forbi MS's std. fortolker. F.eks et lokalt ActiveX-dokumentobjekt. Måske denne her kan hjælpe dig? http://support.microsoft.com/kb/243058

/Peter Brøsted Jensen
Avatar billede olebole Juniormester
24. oktober 2007 - 09:38 #2
<ole>

Du spørger om to forskellige ting.

Ved et link til Excel-dokument åbnes dokumentet i Excel, hvis brugeren har Excel installeret på sin PC.

Så stiller du et spørgsmål om noget med at sende et Excel-dokument via e-mail ... men den del af spørgsmålet forstår jeg ikke helt  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede glof Nybegynder
24. oktober 2007 - 12:07 #3
Undskyld hvis mit spørgsmål er lidt uklart. Jeg skal prøve at uddybe det.
Det er fordi, når excelarket åbnes i browseren. Så har du ikke mulighed for at videresende excelarket, f.eks. efter at du har udfyldt det. Du kan kun sende via menupunktet "Filer" "Send". Og så kan du ikke sende det som .xls dokument men kun som .htm format.
Avatar billede be_nice Juniormester
24. oktober 2007 - 17:29 #4
Du kan lægge et link til Excel filen, hvor brugeren skal gemme filen på sin PC - på den måde får du mulighed for at videresende Excel filen efter endt brug.

Be_Nice
Avatar billede glof Nybegynder
06. november 2007 - 10:25 #5
Problemet er at brugeren bliver ikke spurgt om de vil åbne excel arket etc, det bliver bare åbnet automatisk i browseren.
Mon det evt. kunne have noget med fil associationer at gøre...
Avatar billede be_nice Juniormester
06. november 2007 - 20:16 #6
Højreklik på genvejen til filen giver mulighed for at gemme filen på din lokale PC.

Be_Nice
Avatar billede be_nice Juniormester
24. december 2007 - 16:05 #7
Noget nyt i dette spørgsmål?
Glædelige Jul
/Be_Nice
Avatar billede glof Nybegynder
04. februar 2008 - 23:22 #8
Nej ikke rigtigt. Jeg lukker det nu.