Avatar billede jeppeotten Nybegynder
23. oktober 2007 - 22:44 Der er 10 kommentarer

Computeren fryser og kommer ikke videre i startup

Hej

Min lillebrors computer skal jeg til og ordne. Problemet er bare at jeg ikke ved hvordan. Man kan godt tænde hans computer og komme ind i bios og alt det. Men så snart den kommer dertil hvor win XP logoet er så fryser den. Så går der lidt tid og så genstarter den af sig selv, og sådan kan den blive ved.

Hvad gør man? Han har nemlig nogle ret vigtigt dokumenter på hans pc.

Mvh Jeppe
Avatar billede jensk Nybegynder
23. oktober 2007 - 23:01 #1
Du sætter windows cd-en i, og genstarter og booter fra cd-en, så vælger du genopretelseskonsollen.
Du kan også gå i fejlsikker tilstand med kommando promt, her skriver du, chkdsk /r
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
23. oktober 2007 - 23:18 #2
Ja og hvad gør jeg så for at det ikke sker igen? Jeg kan ikke helt få det til at virke..
Avatar billede tonygk Nybegynder
24. oktober 2007 - 08:11 #3
Jeg tror der er problemer med ram. du kan teste din ram med dette værktøj.
http://www.memtest86.com/download.html
Avatar billede gratis Nybegynder
24. oktober 2007 - 10:15 #4
Har du prøvet om du kan komme ind i windows via boot-menuen ?
Under opstart af pc'en tap/taster du på F8 når du kommer frem til menuen vælger du
"Sidste kendte gode konfiguration..."
Eller du ka samme sted prøve om du kan komme ind i "Fejlsikret Tilstand"
for at få reddet dokumenterne.
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
24. oktober 2007 - 13:33 #5
Alt dette har jeg prøvet, problemet er bare at den vil ikke sende mig ind i Windows. Lige til Tonygk, hvordan bruger jeg dette værktøj når jeg ikke kan komme ind i WIndows?
Avatar billede tonygk Nybegynder
24. oktober 2007 - 13:47 #6
Det er en imafe-fil, som du skal boote på. Dvs. Prop det i cd-rom og tænd for din maskine. Og hvis du overhovedet ikke komme så langt, er det bundkortet som er defekt.
Avatar billede tonygk Nybegynder
24. oktober 2007 - 13:49 #7
Jeg går ud for at du ved at du skal download filen og brænde den på en cd som image.
Avatar billede jeppeotten Nybegynder
24. oktober 2007 - 13:59 #8
Ja den er jeg godt med på. Jeg har bare ikke noget brænder program. Kan jeg godt brænde filen som en image ved at ligge den over på mit d: drev og brænde den med xp's brænder program?
Avatar billede tonygk Nybegynder
24. oktober 2007 - 14:10 #9
Alle brænder programmer kan lave en image fil (ISO fil). Er der garanti på din maskine?
Avatar billede hcma Novice
24. oktober 2007 - 18:12 #10