Avatar billede mariepigen Nybegynder
23. oktober 2007 - 18:47 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Mail adresse ser mærkelig ud - cybercity

Har en mailadresse fra en ven som hedder noget i stil med
Fornavn.efternavn@vip.cybercity.dk

Så langt så godt, hvis jeg så går ind og skriver en mail til pågældende eller modtager en mail, og så klikker egenskaber for mailadressen så er den pludselig:
dsl124@vip.cibyercity.dk

Ovenstående er selvfølgelig bare et eksempel, og ikke de "rigtige" mail adresser ;-)

Er det ikke bare dybt mystisk, eller er der en god forklaring
Avatar billede a1a1 Novice
23. oktober 2007 - 18:50 #1
han har sikkert begge adresser, og dsl24 er "default adresse", hvis du sender en mail til dsl124 er det din gemte der er "forkert". det kan også være at fornavn...osv er "display name"
Avatar billede mariepigen Nybegynder
23. oktober 2007 - 19:12 #2
Han er ikke selv klar over han har begge adresse. Hvis jeg skriver en mail til
fornavn.efternavn@cybercity.vip.dk og så bagefter går ind i den sendte mail og kigger på egenskaber for mailen så står der den er sendt til 124@vip.cibercity.dk

Jeg ved ikke helt om jeg forstod dit svar A1?
Avatar billede a1a1 Novice
23. oktober 2007 - 19:30 #3
hvad bruger du som email program?
Avatar billede vejmand Juniormester
23. oktober 2007 - 19:34 #4
dsl124@vip.cibyercity.dk    124@vip.cibercity.dk
Er der tale om stavefejl? Skulle der have stået cybercity?
Ellers er den da helt galt.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
23. oktober 2007 - 19:37 #5
Svaret på spørgsmålet findes her:
http://www.cybercity.dk/kundecenter/bredbaand/opsaetningsvejledninger/e_mail/spoergsmaal_og_svar/

Hvorfor står min tildelte e-mail-adresse (f.eks. ccc1111@vip.cybercity.dk elller dsl12345@cybercity.dk) - og ikke mit e-mail-alias - som afsender?

Hvis din e-mail-konto i Outlook Express blev oprettet, inden du lavede et e-mail-alias, er Outlook Express sikkert sat op til at vise din standard e-mail-adresse som afsenderadresse. Du kan ændre dette ved at gøre følgende:

1. Åbn Outlook Express

2. Vælg Konti i menuen Funktioner og derefter fanebladet Post.

3. Markér kontoen vip.cybercity.dk i det store hvide felt og klik på knappen Egenskaber.

4. Indtast dit nye e-mail-alias i feltet i Email-adresse.

5. Klik på knappen OK og på knappen Luk i vinduet Internet-konti.

6. Dit nye e-mail-alias vil nu stå som afsenderadresse i dine e-mails.
Avatar billede vejmand Juniormester
23. oktober 2007 - 19:39 #6
a1 bør også sende et "svar" for hovedparten af pointene, første kommentar var jo også det rigtige svar.  :-)
Avatar billede mariepigen Nybegynder
23. oktober 2007 - 19:40 #7
Ja det var en stavefejl. Vejmand tak skal du have, linket gav mig svaret :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
23. oktober 2007 - 19:41 #8
Velbekomme, vent lige på at a1 sender et "Svar"
Avatar billede a1a1 Novice
23. oktober 2007 - 19:49 #9
;o) svar
Avatar billede mariepigen Nybegynder
23. oktober 2007 - 20:08 #10
Tak for hjælpen