Avatar billede testrup Nybegynder
23. oktober 2007 - 14:40 Der er 2 kommentarer

Genstart af PC over Internettet muligt?

Hey allesammen!

Jeg er kommet ud i et problem. Mit senarie er således:

Jeg sidder på min arbejdsplads og skal fjernstyre min hjemme-PC. Det har virket fint indtil for ca. en time siden hvor den låste sig selv på en underlig måde. Nu kan jeg godt få forbindelse med Windows fjernskrivebord og indtaste brugernavn og adgangskode. Derefter går det galt. Jeg bliver ikke logget ordentligt ind.

Med VNC kan jeg, ligeledes, også godt få forbindelse og indtaste kodeord, men derefter får jeg en fejl.

Nu skal jeg på én eller anden måde have genstartet computeren fra min arbejdsplads - men hvordan?

Til information kan jeg fortælle at:

PC'en står i DMZ-zonen i mit netværk, så alle porte er åbne via NAT til den pågældende LAN-adresse.

Dérfor er det udelukkende kun et spørgsmål om at finde det rigtige værktøj til at udføre opgaven med.

Jeg har prøvet med Windows' eget shutdown-program uden held. Den kan ikke få forbindelse.

Ligeleges har jeg forsøgt mig med "Remote Shutdown 1.0" men det kan kun connecte og udføre lukningen til computere i samme LAN som mig.

Hvad i alverden skal jeg gøre? Det er meget vigtigt at jeg får den genstartet ASAP.

På forhånd mange tak for hjælpen. :)

//Testrup
Avatar billede kabbak Professor
23. oktober 2007 - 16:02 #1
Med VNC, kan du sende CTRL-ALT-DEL, så kan du genstarte
Avatar billede testrup Nybegynder
23. oktober 2007 - 16:19 #2
Desværre nej - jeg når slet ikke så langt.