Avatar billede trold Nybegynder
23. oktober 2007 - 08:27 Der er 6 kommentarer

Hvilken Trådløs Router skal jeg vælge

Nu skal det være, jeg skal have trådløst netværk så jeg kan komme på nettet med min laptop overalt i huset. Har i forvejen 2 computer der er/skal tilkobles med kabel. Jeg er ikke den store nørd ud i netværks sikkerhed

Hvilken Trådløs Router skal jeg vælge ??

Jeg har flg krav.
Skal køre både trådløs og med kabel ( har en pc unden trådløs netværkskort)
MEGET Nem at opsætte,
Sikker forbindelse ( gerne med installation af nøgle på de PC, er der skal bruge netværket )

ER der ellers noget jeg har glemt ??
Avatar billede tonygk Nybegynder
23. oktober 2007 - 08:39 #1
Du kan vælge en router med som understøtter "802.11b" teknologi.
Du kan kigge på en Linksys WrT150N
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=386304

Eller en D-link DIR-615 (den har p.t. problemer med visse modeller netkort fx. Intel 4965) http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=398672
Du begge 2 kan kører med højeste kryptering metode WPA2, så sikkerhedsmessig er også ok.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. oktober 2007 - 08:42 #2
->tonygk: Øh 802.11b?? :)

Kan anbefale denne fra Linksys:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=181069
Avatar billede tonygk Nybegynder
23. oktober 2007 - 08:47 #3
Jep, men den understøtter A,B, G og N.
802.11b understøtter desværre ikke WPA2 og heller ikke 12m kryptering. Od det er officialt ud af standrad fra medio 2008.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. oktober 2007 - 08:52 #4
Jeg synes ikke rigtig det giver nogen mening det du skriver, men måske jeg bare misforstår det.

Du foreslår en forældet standard eller hvorledes?
Avatar billede tonygk Nybegynder
23. oktober 2007 - 08:53 #5
Sorry ikke A, men man kan heller ikke/må bruge 5 mhz frekvens hjemme  ;--))
Avatar billede tonygk Nybegynder
23. oktober 2007 - 08:54 #6
Nej, det kan køre N, (det nyeste og standard fra 2008) og det kan køre det nuværende G.