Avatar billede mol23 Nybegynder
22. oktober 2007 - 22:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

3 computere på et 2 ip´s Webspeed (Yousee) netværk

Jeg har en Webspeed forbindelse fra YOUsee/TDC kabeltv... Og mit lille problem er at ligegyldigt om vi slutter router --> Swich --> modem eller omvendt kan vi ikke komme på webspeed forbindelsen alle 3 samtidigt! Det kører fint med de 2 herboende, men når den 3. kobler på, kan han ikke komme på!
VI har desuden et trødløst access point, med router i! Men ingen af delene kan få os alle 3 igennem samtidigt!

MOL23
Avatar billede leif Seniormester
22. oktober 2007 - 22:18 #1
Kabelmodem -> Router -> Switch
Avatar billede mol23 Nybegynder
22. oktober 2007 - 22:29 #2
Hmm, det synes jeg bare vi har prøvet! Det kan ikke være noget md bestillingen af 2 IP´er.. som låser det hele? Og hvis det skulle/burde kunne lade sig gøre! Skal vi så lave noget specielt ved enten, Routeren eller IP indstillingerne på vores computere eller skal vi opretten en alternativ konfiguration?
Avatar billede gammelhat Nybegynder
23. oktober 2007 - 00:02 #3
kablet fra modemet skal i wan porten på routeren. Hvis i kan surfe uhindret videre, når i koblet routeren på (uden at kloning af mac adresse), så er det ikke wan porten i benytter.

pcens ip skal gerne ændres til en lokal ip, når i sidder bag routeren
Avatar billede mol23 Nybegynder
23. oktober 2007 - 00:11 #4
Vi får kun signal til Routeren men ikke noget signal fra internettet,når Routeren  er slået til, Men med Switch´en kan vi få 2 ud af 3 på (De to som normalt er sat til)!

Hvis og hvis, kan det så hjælpe at taste de lokale IP ´er ind? Og hvad er det lige lokale IP´er er, og er det som 192.168.0.001 - 002 - 003 osv ..?
Avatar billede mol23 Nybegynder
23. oktober 2007 - 00:23 #5
Der er iøvrigt ikke en wan port i routeren, kun fra 1-4 og en Ethernet indgang!
Avatar billede osigaard Nybegynder
23. oktober 2007 - 01:51 #6
mol23

Er du sikker på der står 1-4 og Ethernet ? ? ?
der burde stå 1-4 og Internet.
Under alle omstændigheder, kablet fra kabelmodemmet skal i den port der hedder Internet/Ethernet/WAN og kabel fra computere i LAN-port 1-4 .
Netværket kan udbygges ved at tilslutte et kabel mellem en af LAN-portene og switch.
Avatar billede osigaard Nybegynder
23. oktober 2007 - 02:01 #7
mol232

Da du har Webspeed forbindelse fra YOUsee/TDC kabeltv, kan det være nødvendigt at ringe til YOUsee/TDC kabeltv's support og bede den resette/genstarte forbindelsen, da YOUsee/TDC kabeltv låser sig til MAC-adresse, du skal så huske at aktivere DHCP-serverfunktionen i routeren.
Avatar billede telesde Nybegynder
02. november 2007 - 11:10 #8
Hej mol23, jeg har selv yousee, med to iper og 8 pcer på.

du kan gøre det på nogle forskellige måder, hvis den ene er en pc som du vil have brugt som server eller lign kan det være fornuftigt at give den den ene ip og dine andre klienter for den anden IP tildeling.. det du skal hvis du ønsker denne konfiguration er følgende:

Fra dit Internet stik i væggen, går hen til dit modem, nogle modemmer har så en indbygget switch der gør den har flere LAN porte, hvis den har det er det fint, så sætter du et netkabel fra dit modem, til den ene pc som du vil benytte som server, og et andet kabel hen til en routers wan port.... din router skal have DHCP enabled, det gør det en del nemmere for dig selv, og så sætter du dine klienter på din routers LAN porte og sætter dine pcer til at hente IP/DNS opsætning automatisk og så skulle alt virke.
Avatar billede juleulven Nybegynder
14. november 2007 - 13:48 #9
du skal sammensætte udstyret som Leif i svar #2 har skrevet.
dernæst skal du slukke alt udstyr

tænde din cisco kabelmodem
vent 60 sekunder
tænd din router
vent 60 sekunder
gå på interenttet
i konfigureations vinduet skal du indtaste dit brugernummer hos yousee & password

driller dette ringer du til TDC support 80 80 40 20