Avatar billede jimmyhp Nybegynder
22. oktober 2007 - 21:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Nogen der kender en god begynder bog?

Hej,

jeg ville bare lige høre om der er nogen der kender en god begynder bog? Jeg studerer HA(dat) 1.år :P lige startet hehe.. Den bog som er pensum synes jeg ikke er særlig informativ og forklarende så indtil videre er det noget af en kamp bare at lave de mest simple programmer..

bogen jeg har er java software solutions, lewis and loftus, 5. udgave..

På forhånd tak
Avatar billede nielle Nybegynder
22. oktober 2007 - 21:28 #1
Kan anbefales:

www.javabog.dk
Avatar billede arne_v Ekspert
22. oktober 2007 - 21:28 #2
Bruger du Java tutorial fra SUN og javabog.dk ? Mange er glade for dem !

For en rigtig bog maaske Horton eller Eckel.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. oktober 2007 - 21:39 #3
Per Brinch Hansen: Programming for Everyone in Java. Springer, 1999

I modsætning til de "store" bøger om Java, hvor man har indtryk af at forfatteren satser på kvantitet, har Per Brinch Hansen formået på få sider (godt 200) at klarlægge de grundlæggende ting om omkring både programmering og Java. Læst først er den et godt udgangspunkt for de "store" bøger.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
22. oktober 2007 - 21:53 #4
på dtu bruger man java - software solutions af lewis & loftus
Avatar billede bubbaa Nybegynder
22. oktober 2007 - 21:54 #5
hov sorry, fik ikke læst hvilken bog i brugte i forvejen.
Avatar billede jimmyhp Nybegynder
23. oktober 2007 - 08:52 #6
mange tak for svarene.. tror jeg prøver nogen af de online versioner først, det er jo også lidt mere su-venligt.. :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. oktober 2007 - 09:10 #7
"Programming for Everyone ..." kan lånes (bestilles hjem) på et almindeligt folkebibliotek.
Avatar billede nielle Nybegynder
06. november 2007 - 17:23 #8
Er du kommet vidre med denne her?
Avatar billede jimmyhp Nybegynder
07. november 2007 - 12:05 #9
jeps.. jeg er begyndt at kværne javabog.dk og Java software solutions igennem..
Avatar billede nielle Nybegynder
07. november 2007 - 18:21 #10
Hmm, hvorfor tog du så selv pointene?
Avatar billede jimmyhp Nybegynder
08. november 2007 - 13:54 #11
kan ikke finde ud af systemet med de der point og hvordan man giver dem.. hehe..

nogen gange er siden også meget langsom, oplever i også det?
Avatar billede nielle Nybegynder
08. november 2007 - 17:44 #12
Man kan kun give point til svar.

Så kan du følge op med at spørge, hvorfor at vi ikke lagde et svar? Jeg kan kun tale for mig selv, men jeg ved at der er andre som har det på samme måde: der bør først lægges et svar nå man er sikker på at spørgeren rent faktisk har fået løst sit problem. Det kan spørgeren f.eks. gøre ved at bede udvalgte personer om at lægge et svar.

På nuværende tidspunkt er dette ikke mere muligt - spørgsmålet er lukket idet der allerede er accepteret et svar (dit eget). Det kan ikke genåbnes, andet end som et helt nyt spørgsmål.

Jeg kan henvise til denne her:

http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=164

Den linker i øvrigt til en udemærket FAQ som også kan anbefales.

I øvrigt: Jeg kan se at du er ny her, så Velkommen til Eksperten. :^)
Avatar billede jimmyhp Nybegynder
08. november 2007 - 19:03 #13
okay.. Jeg kunne heller ikke forstå hvorfor at jeg ikke kunne trykke på svar da jeg selv havde skrevet et indlæg :S  Det er lidt anderledes end andre fora, her skal man give points.. :D

"I øvrigt: Jeg kan se at du er ny her, så Velkommen til Eksperten. :^)"  <- Tak, det skal nok blive hyggeligt..