Avatar billede esbersen Nybegynder
22. oktober 2007 - 19:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne vedhæftet Excel-fil fra mail

Hej

Jeg har på denne Vista-bærbar forsøgt at åbne en Excel-fil, som er blevet sendt til mig pr mail. Jeg får en advarsel, der fortæller at "Windows kan ikke finde C:\Users\<brugernavn>\AppData\Local\Temp\Low\Domino Web Access". Når jeg ser i C: er der ingen mappe, der hedder 'Users', til gengæld er der en der hedder 'Brugere'. I den mappe kan jeg finde filen fra før. Jeg kan ikke lave en mappe i C: der hedder Users, for der er allerede en ved det navn, og så henviser den til Brugere. Kan jeg løse dette problem, så jeg kan åbne filen direkte fra mailen, uden at skulle ind under alle de snørklede undermapper?

Hilsen Daniel
Avatar billede jtt Nybegynder
22. oktober 2007 - 20:04 #1
jeg er ikke vista haj , men hvilken outlook anvender du ?
Avatar billede jtt Nybegynder
22. oktober 2007 - 20:05 #2
Hvad med Word dokumenter - laver de samme "narrestreger" ?
Avatar billede jtt Nybegynder
22. oktober 2007 - 20:11 #3
Kan huske noget..

Åbn Excel -> Vælg Funktioner -> Indstillinger -> fanebladet "Standard".

Hvis der er "flueben" i feltet "Ignorer andre programmer" så fjern det. Luk derefter Excel, og prøv åbn den vedh. fil fra outlook
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2007 - 22:20 #4
Når du gemmer den tilsendte fil i Outlook - så prøv at vælge en anden placering - f.eks "Hentede filer" eller skrivebordet.

Mht. navne på mapper i Vista - så kører den med engelske mappenavne, men når man kigger i stifinder vil disse mappenavne være oversat til dansk - eller et andet "lokal-sprog" som man har købt Vista i

Et par eksempler:

Users = brugere
Program Files = programmer
Documents = dokumenter
Avatar billede esbersen Nybegynder
24. oktober 2007 - 17:59 #5
#Steyr. Det er lidt det jeg har erfaret. Det er forresten ikke Outlook, men på min kærestes mail på hendes skoles hjemmeside

#Jtt. Det skal jeg prøve

Hvad kan man forresten gøre hvis den skriver "Mediet er skrivebeskyttet" når man prøver at sætte webbank op på en vista-maskine?
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2007 - 21:24 #6
@esbersen

Der skal vist lidt flere detaljer til vedr. opsætning af webbank på Vista.
Er det "nøgle-filen" den ikke kan få lov at kopiere til harddisken?
Installerer du noget fra en CD, hvor den så forsøger at gemme en ændring?
Avatar billede esbersen Nybegynder
24. oktober 2007 - 22:11 #7
Steyr. Jeg er bare glemsom, havde før fået at vide man skal højre-klikke på explorer-ikonet og trykke Kør som administrator. Har stadig problemer med de vedhæftede excel-filer .-(
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2007 - 22:25 #8
OK - så er det problem løst (altså m. webbanken :)).

Hvis det er et regneark jeg må se - må du gerne sende et eksemplar til deutz(at)tiscali.dk - så vil jeg gerne tage et kig
Avatar billede esbersen Nybegynder
24. oktober 2007 - 22:29 #9
hm ville jeg gerne, men det er filer der kan åbnes fra andre computere.. sagen er at den ikke vil åbne dem pga "Windows kan ikke finde C:\Users\<brugernavn>\AppData\Local\Temp\Low\Domino Web Access", og det er jo SELVOM at filen ligger i mappen. Er det ikke kludder i det der Users/Brugere-navnesystem, der kan give fejlen?
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2007 - 22:39 #10
Det slog mig lige pludselig, at det - med stor sandsynlighed - slet ikke er et Excel-regneark du forsøger at åbne - men derimod et Lotus-regneark!

Søgte på Google efter dette: Domino Web Access

Og fandt dette: http://www-306.ibm.com/software/lotus/products/domino-web-access/

Har du Lotus Notes på den pc du forsøger at åbne filen på?
Ellers er det sikkert derfor den piver over, at den ikke kan åbne den
Avatar billede esbersen Nybegynder
24. oktober 2007 - 22:51 #11
tak for alt den hjælp.. jeg vil lige prøve det i morgen.. jeg vender tilbage! så godnat så længe
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2010 - 18:26 #12
Fik du løst dit problem esbersen?
Avatar billede esbersen Nybegynder
13. juli 2010 - 15:23 #13
Ikke ordnet. Lukker spørgsmålet