Avatar billede hasmi Nybegynder
22. oktober 2007 - 18:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Klokkeslet på pc og netværk forskelligt

På mit arbejde har jeg problemer med et par computere. Når jeg logger på selve computerne er der ingen problemer, men når jeg logger på domænet, får jeg følgende meddelelse:
"Det aktuelle klokkeslæt på denne computer og det aktuelle klokkeslæt på netværket er forskelligt. Se i Hjælp og support for at få yderligere oplysninger om egenskaber for dato og klokkeslæt. Kontakt systemadministratoren for at logge på."

Computerne kører med xp med alle opdateringer og serveren med Win2000 server med alle opdateringer.
Klokkeslettet på computerne viser 25. januar 2102. Urets tid var ok.
Retter jeg årstal, dato og klokkeslæt fastholdes det ikke ved genstart.
Tiden hentes normalt fra serveren.
At lægge en ghost tilbage på computeren har heller ikke hjulpet.

Hvad er der galt?
Avatar billede peet-49 Novice
23. oktober 2007 - 08:09 #1
Tjek om tidszonen er ens.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
23. oktober 2007 - 08:36 #2
Prøv at skifte batteri på bundkortet
Avatar billede hasmi Nybegynder
01. januar 2008 - 15:04 #3
Jeg var sikker på, at serverens tidszone var korrekt, men jeg tjekkede alligevel, og den var forkert. Det skyldtes helt sikkert et strømnedbrud på grund af et overgravet elkabel i nabolaget. Da serverens tid blev rettet var alt ok.
peet-49 Giv et svar, så du kan få point.
Godt nytår.
Avatar billede peet-49 Novice
02. januar 2008 - 09:04 #4
:)