Avatar billede perstig Nybegynder
22. oktober 2007 - 13:17 Der er 3 kommentarer

Bulk insert

Hej

Jeg har en kommasepareret txt fil med en masse poster i

Hvordan får jeg disse data/poster over i en ny MS SQL database (Studio Express)

Rækkefølgen i MS SQL er tilpasses så de kommer i samme rækkefølge som i txt filen.

Hvordan gør jeg

Jeg jeg giver gerne point flere gange, også til samme hvis muligt
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
22. oktober 2007 - 13:47 #1
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
22. oktober 2007 - 13:51 #2
Eksempel på OpenRowset:

SELECT * FROM

OPENROWSET ('MSDASQL', 'Driver={Microsoft Text Driver (*.txt; *.csv)};DBQ=D:\mmc;', 'SELECT * from test.csv');
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
22. oktober 2007 - 14:00 #3
BCP er nok den hurtigste måde at loade på, hvis der er tale om rigtig store datamængder. Men OpenRowset er nok den nemmeste måde. Se evt.:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms190312.aspx