Avatar billede birte1711 Nybegynder
22. oktober 2007 - 12:15 Der er 15 kommentarer

Virtual PC og Windows XP

Jeg har installeret Virtual PC på min G4 PowerBook. Jeg har købt Windows XP home oem og prøver nu at installere den. Når jeg får den sorte skærm hvor der står "OS not found. Install an OS on this harddrive" sætter jeg XPhome i drevet, men den åbner ikke. Jeg går i menuen Drives men muligheden "Capture Disc" er grå.
Er der nogen der kan hjælpe mig med dette problem?
Birte
Avatar billede bubbaa Nybegynder
22. oktober 2007 - 12:26 #1
Du skal have xp skiven i drevet, og vælge at boote op fra den på din virtuelle pc
Avatar billede birte1711 Nybegynder
22. oktober 2007 - 13:14 #2
Jeg mente at jeg valgte at boote i menuen drives og capture disc - der er bare ikke mulighed for den er grå - hvor kan jeg ellers bælge at boote?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
22. oktober 2007 - 13:18 #3
og du har valgt at dit drev skal bruges, før du starter virtual machine?
Avatar billede birte1711 Nybegynder
22. oktober 2007 - 13:30 #4
nu er der vist noget jeg ikke er med på - det er nogle dage siden jeg installerede virtual pc - jeg ventede på at få sendt xp home oem - nu starter jeg op i virtual PC - så kommer der en virtual PC list med xp windows som navn - den står som saved og jeg taster - start up - her kommer så den sorte skærm som beskrevet ovenfor.
Skal jeg evt. smide Virtual PC i skrældespanden og installere på ny.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
22. oktober 2007 - 15:50 #5
Jeg har kun prøvet at bruge virtual machine, men går ud fra at virtual pc er noget lignende det samme.

Har du ikke skullet vælge hvor meget ram, hd plads osv din virtuelle pc skal bruge? Samme sted burde man vælge cd drevet.
Jeg tror at xp windows er et navn du selv har givet dit "image", kan det passe?
Avatar billede birte1711 Nybegynder
22. oktober 2007 - 16:04 #6
Ja jeg giver den navnet windows xp home - lige nu er jeg kommet til at jeg har afinstalleret Virtual PC ved hjælp af afinstallingsprogrammet på CD'en. Jeg er optaget indtil hen på aftenen og i morgen skal jeg ud for at undervise og er væk hele dagen. Jeg har nok ikke mod på at prøve igen i aften men lader det nok ligge til onsdag. Jeg har set, at det nok kan tage lang tid at installere. Det ville være skønt at finde nogen der har installeret det. Jeg syntes næsten ikke jeg kan beskive det mere konkret end i min første beskrivelse.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2007 - 18:18 #7
Jeg bruger jævnlig Microsoft Virtual PC - Jeg forstår ikke helt dit problem, hvor meget ram har du på computeren der skal køre Virtual server, XP skal helst tildeles minimum 258 Mb
Avatar billede bubbaa Nybegynder
22. oktober 2007 - 18:29 #8
det lyder som om hun ikke har fået installeret windows på virtual pc
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2007 - 18:31 #9
Ja jeg læser det faktisk som om programmet igen er afinstalleret
Avatar billede birte1711 Nybegynder
22. oktober 2007 - 20:31 #10
jeg har 1 GB ram - og ja jeg har afinstalleret virtual PC fordi jeg ikke rigtig tør gå videre før jeg har mere sammenhængende tid. Jeg vil håbe jeg kan komme igang med det på onsdag. Jeg har læst på nettet at der er nogen der har brugt rigtig meget tid på det.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2007 - 20:36 #11
Tja! hvis det er Microsoft virtual PC vi taler om så går der hastigt 5 - 10 minutter, om det så er meget er jo en smags sag
Avatar billede birte1711 Nybegynder
22. oktober 2007 - 20:49 #12
Det er rigtigt med virtual PC, men så er det jeg går i stå og ikke kan installere XP:

Når jeg får den sorte skærm hvor der står "OS not found. Install an OS on this harddrive" sætter jeg XPhome i drevet, men den åbner ikke. Jeg går i menuen Drives men muligheden "Capture Disc" er grå.
Avatar billede birte1711 Nybegynder
24. oktober 2007 - 11:20 #13
jeg er nu kommet en del længere med installationen - er igang med at installeret XP, men er kommet til accepter licensaftale, hvor der står jeg skal trykke F8 - denne virker ikke HJÆLP!! - hvordan kommer jeg så videre? Håber I stadig har tålmodighed til hjælp
Avatar billede birte1711 Nybegynder
24. oktober 2007 - 11:34 #14
Jeg prøvede mig frem fn + F8 virkede
Avatar billede birte1711 Nybegynder
24. oktober 2007 - 15:05 #15
Jeg har fået installeret Virtual PC og XP på min mac, men det virker nu ikke alt for godt. Det er måske mig der skal lære at bruge det på en mac. Jeg håber det vil lykkes.
Jeg får bl.a. denne fejlmeddelelse:

Virtual Switch networking could not be started. Permissions for the support files were set correctly, but virtual schwith failed to load. Mac will run without Virtual Switch networking