Avatar billede nicebabe Nybegynder
21. oktober 2007 - 21:12 Der er 3 kommentarer

Avira Premium Security Suite - Firewall blockerer Internet

Hej,

Jeg har købt Avira Premium Security Suite og har fået det problem, at ved aktivering af Firewall, så bliver min internetadgang blokeret. Hverken det at surfe i ”www” eller når jeg åbner mit Email program funktionerer. Når jeg deaktiverer min Firewall, så virker Internettet uden problemer, men når jeg aktiverer det igen, så virker det ikke.
Hvilke indstillinger kan jeg foretage mig, så mit internet kan fungerer med Firewall?

PC-System: Windows Vista

På forhånd mange tak for hjælpen!
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
21. oktober 2007 - 22:58 #1
Da du installerede Avira, huskede du da athøjreklikke installationsfilen, og "Kør som administrator". I modsat fald, kan der være ting der ikke virker.

Har du tilladt svchost.exe ?
Avatar billede nicebabe Nybegynder
22. oktober 2007 - 18:28 #2
tak for dit svar! Jeg var logget på som administator da jeg installerede programmet og jeg har også tilladt svchost.exe. Kan der evt. være en anden løsning på problemet?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
22. oktober 2007 - 18:54 #3
På Vista er du jo aldrig administrator, derfor er det vigtigt, at du altid højreklikker på installationsfiler, og starter installationen med "Kør som Administrator. Ellers vil flere programmer ikke blive korrekt installeret, og dermed fejlfunktionere. Hvis du ikke installerede Avira på den måde, vil du givetvis have problemer.

Prøv evt også de firewall indstillinger, som bliver nævnt af brugeren Thug21 (09.10.2007 02:16) http://forum.avira.com/thread.php?threadid=28386