Avatar billede supermichael Nybegynder
21. oktober 2007 - 12:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

CMS system med mulighed for sprog og brugergrupper

Hej Alle

Jeg er på udkig efter et CMS system (Content Management System) hvor jeg kan styre brugeradgang via. brugergrupper. F.eks. at man så kan oprette en side, som kun folk fra gruppen "4klasse" kan se.

Jeg har også behov for at man skal kunne indstille sprog på siden, så en bruger der er registreret og som foretrækker engelsk, skal kunne se siderne på engelsk.

Jeg har forsøgt mig med typo3, men den er meget omfattende så jeg håber på at der er nogen der kender et nemmere system, som samtidig understøtter disse ting.

Mvh Michael
Avatar billede zerocrash Nybegynder
21. oktober 2007 - 13:13 #1
Skal det være en form for blog eller skal det være baseret på en enkelt "oversigt" hvor der kun kan skrives en enkelt side?
Avatar billede supermichael Nybegynder
21. oktober 2007 - 13:28 #2
Det skal være hvor der kan skrives en enkelt side. Det behøver ikke have blog funktioner som sådan.

Man skal bare kunne oprette en side, og bestemme hvem der har adgang. Man skal så også nemt kunne oversætte den til andre sprog.

Det skal også være muligt at skrive sin egen template, men det er det vel i de fleste cms systemer.
Avatar billede supermichael Nybegynder
30. oktober 2007 - 19:17 #3
Der er ikke nogen der svare.. Jeg skriver mit eget. Hold øjnene åbne for block-cms (udkommer forhåbentligt inden 2009)