Avatar billede wallberg Nybegynder
09. juni 2001 - 23:55 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Nokia 3310 og SIMLOCK

Hejsa folkens

Jeg overvejer at købe en Nokia 3310 med Vic-taletid. Dog har jeg allerede en konto hos World Online Mobil, så derfor er mit spørgsmål som følgende:

Når en telefon er simlåst, er den så ikke kun låst til netværket og ikke operatøren? Wol kører nemlig over TDC\'s net, så derfor burde det jo være muligt at bruge en mobiltelefon med WOL istedet for TDC.

Har jeg ret? Ellers vil jeg nemlig ikke købe en 3310 med taletid.
Avatar billede nitro99 Nybegynder
10. juni 2001 - 00:11 #1
Hey... Du har desværre ikke ret, hvis en tlf er simlåst er den låst til operatøren ikke kun til netværket...
Avatar billede nitro99 Nybegynder
10. juni 2001 - 00:13 #2
Så skal der være fordi TDC ikke simlåser deres telefoner, men det tvivler jeg på. Debitel låser dem vist ikke...
Avatar billede webmasterdk Praktikant
10. juni 2001 - 00:15 #3
wallberg >> find en af dine venner som har en TDC fon og sæt dit WOL kort i og prøv om det virker!
Avatar billede wallberg Nybegynder
10. juni 2001 - 01:17 #4
En af mine bekendte havde nemlig en TDC telefon, og da han skiftede til WOL behøvede han nemlig ikke at låse den op. Men jeg vil følge dit råd \"webmasterdk\" og prøve med en af mine bekendte igen.
Avatar billede nitro99 Nybegynder
10. juni 2001 - 02:07 #5
Tror du ik at den nok ikke var låst så? Det er jeg ret sikker på...
Avatar billede wallberg Nybegynder
10. juni 2001 - 15:20 #6
Det finder jeg nok ud af når jeg prøver på en andens telefon. Hvis der lykkes så skal jeg nok poste det her, for så betyder det at man kan købe TDC-telefoner med taletid og istedet bruge WOL eller Tellmore.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
10. juni 2001 - 15:30 #7
hvis det er en ericsson kan du for at se om den er låst gøre følgende
<- * * <-
hvis der så står lås op i en af de 2 muligheder er den låst
Avatar billede nitro99 Nybegynder
10. juni 2001 - 19:52 #8
Jeg overvejer at købe en --->_Nokia 3310_<--- med Vic-taletid.

:)
Avatar billede wallberg Nybegynder
10. juni 2001 - 19:57 #9
Det lyder da som et yderst fornuftigt valg nitro99, men vil beholde Vic taletid på den eller skifte til andet abbonement?
Avatar billede nitro99 Nybegynder
10. juni 2001 - 20:03 #10
lol... du misforstår... du spurgte om det var ericson... i sit spørgsmål skriver han \"Jeg overvejer at købe en --->_Nokia 3310_<--- med Vic-taletid.\"
Hehe :)
Avatar billede wallberg Nybegynder
10. juni 2001 - 20:06 #11
Så er vi alle med på forståelsen spor igen, men det ville da ellers være et udemærket køb for dig. Okay - selvfølgelig er der bedre, men penge er jo ikke ligefrem noget der hænger på træerne.
Avatar billede nitro99 Nybegynder
10. juni 2001 - 20:07 #12
Jeg har faktisk en 3310, den har jeg haft i over et halvt år og skal skifte den 1.juli til telmore...
Avatar billede webmasterdk Praktikant
10. juni 2001 - 20:15 #13
nej nu er dig der misforstår, jeg mente at hvis du er usikker på omden TDC telefon du smider dit WOL kort er låst er en ericsson kan du se det på den måde! :)
Avatar billede wallberg Nybegynder
22. juli 2001 - 22:18 #14
Jeg har nu fået købt en 3310. Og ja, mit WOL (Tiscali) SIM-kort virker faktisk i den. Længe leve \"billige\" taletids-mobiltelefoner fra VIC.