Avatar billede remedy Nybegynder
20. oktober 2007 - 22:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Temp filer i OSX 10.4 ?

Hej alle

Nogle der kan give et svar på, hvor jeg i 10.4 finder temp filer??? Alle de dokumenter, billeder, video, installationsfiler osv osv osv, som bliver gemt??? Synes min mac har ædt en masse plads, uden jeg rigtig ved hvor det er blevet af...

Ligeledes, kan man slå en eventuelt "backup" af disk fra??

/JSH
Avatar billede egonspock Seniormester
20. oktober 2007 - 22:48 #1
Prøv at se i Hjem->Bibliotek->Caches eller Bibliotek->Caches
Det er også muligt - hvis du ikke har genstartet for nyligt, at den virtuelle hukommelse har spist en del. Jeg bruger MenuMeters fra http://www.ragingmenace.com/software/menumeters/ til at holde øje med den virtuelle hukommelse (som gemmer sig i /var/vm, som man ikke meget nemt kan komme til).
Bemærk også at du kan have en fyldt papirkurv i iPhoto eller iMovie, som skal tømmes indefra programmerne.
Avatar billede remedy Nybegynder
20. oktober 2007 - 22:57 #2
Kan alt i home>bib>caches umiddelbart slettes???? Vil helst ikke fucke noget op :)
Avatar billede egonspock Seniormester
20. oktober 2007 - 23:20 #3
Nja, i hvert fald ikke de programmer, du har kørende, men hvis du vil slette så meget Cache som muligt, så brug et program som Onyx eller måske blot Maintenance:http://www.titanium.free.fr/pgs2/english/maintenance.html
Jeg faldt også lige over denne, MainMenu:
http://www.macupdate.com/info.php/id/17111
der ser meget interessant ud.
Det kan være nødvendigt at genstarte når nogle af cacherne bliver slettet, i øvrigt, men det må du leve med ;-)
Avatar billede remedy Nybegynder
20. oktober 2007 - 23:23 #4
10-4 - Umiddelbart, så fylders min cache ret meget, så mon ikk en hel del bare kan ryge videre :)

Tak for hjælpen
Avatar billede egonspock Seniormester
20. oktober 2007 - 23:33 #5
Caches bør altid kunne slettes, men "bør" ved vi godt kan drille, så hvis du får brug for selv at slette noget, så komprimer det først og læg det ud på skrivebordet og se så om det pågældende program stadig virker inden du sletter det.
Check også efter om bestemte programmer (Google Earth, f. eks.) har en setting, hvor man kan skrue på maks cache og tømning af cache ved hver programafslutning. Men tak for point :)