Avatar billede plysgaard Nybegynder
20. oktober 2007 - 10:29 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke installere Win Xp, går bare i sort skærm!

Hejsa!

Jeg har lige købt en splinter ny bærbar fra Zepto.

Inden jeg købte den så jeg at der stor at den ikke suporterede win xp, kun vista.

Men da jeg fik den prøvede jeg alligevel at installere winxp for troede bare det var et billigt salgtrick for at få solgt nogle flere vista skiver...

Da jeg er inde i Winxp installationen starter den som den plejer, men så siger den at den ikke kan finde nogen harddisk, og spørger om jeg vil lukke ned.. Der er ikke rigtig andet og gøre...

Da jeg så starter den op igen, kommer startskærmen til syne i få sekunder og viser følgende: F2 for setup, F12 for boot device (eller noget lignende) dette vises som skrevet kun ganske få sekunder og så går den bare i sort skærm, og blinker med en lille hvid streg i venstre hjørne...

Hva gør jeg nu??? hjælp?? vil gerne have installeret vista på den...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. oktober 2007 - 10:35 #1
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. oktober 2007 - 10:35 #2
Og husk, at din Win XP skal være inkl. SP2
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. oktober 2007 - 14:37 #3
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. oktober 2007 - 14:38 #4
Har du sat dit dvd-drev som primær boot-enhed i BIOS?
Avatar billede plysgaard Nybegynder
20. oktober 2007 - 15:07 #5
ved jeg ikke... hvordan gør man det?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. oktober 2007 - 15:10 #6
Du går ind i BIOS på samme måde som før og leder efter Boot.

Her vil du så kunne vælge boot-rækkefølge. Sæt dit dvd-drev som primær.
Avatar billede plysgaard Nybegynder
20. oktober 2007 - 17:07 #7
Mange TAK for hjælpen sheriff!!! du er min helt!!!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. oktober 2007 - 18:02 #8
Der skulle ikke meget til :)