Avatar billede gartneren Nybegynder
19. oktober 2007 - 22:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Supply chain system/forhandler system

Er der nogen der kan hjælpe...
Har et grossistfirma og vil gerne kunne tilbyde mine kunder/forhandlere at køre deres webshop. Jeg forestiller mig en fælles database/varelager hvor alt bliver trukket fra evt. med mulighed for at kunder også kan lægge egne varer ind. Kunden skal selvfølgelig kunne følge med i salget på en eller anden måde.

Jeg ved ikke om det er uddybende nok...Nu er vi ikke et stort firma med uanede ressourcer men er der allerede nogen løsninger og hvor i givet fald???

/Gartneren
Avatar billede noob2003 Nybegynder
20. oktober 2007 - 02:07 #1
jeg har tidliger udviklet et system der forhandler mobiltelefoner, hvor hans ordre blev sendt ud via grossist, med forhandlernes navn, men det var et system der koster at lave fra bunden.

Det er vel noget i den stil i ønsker jer.
Avatar billede gartneren Nybegynder
20. oktober 2007 - 13:29 #2
Umiddelbart ja. Det koster at lave fra bunden, ja, men der er vel ingen grund til at opfinde den dybe tallerken 2 gange. Er det noget du har adgang til noob2003 ?
Avatar billede stfn Nybegynder
21. oktober 2007 - 03:05 #3
Nu ved jeg ikke om det er for sent, men datamatikerne der er ved at være færdige rundt omkring i landet skal til at lave deres afsluttende projekt nu og jeg det kan være en rigtig god mulighed for at skaffe sig et meget billigt system. Dog er det jo svært at garantere kvaliteten på forhånd, da mange ikke vil have nogle referencer at fremvise. Du kan jo prøve at kontakte et af erhvervsakademierne i dit område og høre nærmere omkring det.
Avatar billede noob2003 Nybegynder
21. oktober 2007 - 07:51 #4
nej har desværre ikke adgang til det mere, ligger kun inde med noget grunddesign til opbygningen, og det er nok forældet såvidt jeg kan se.

Hvad har i forventet og skulle bruge på sådan et system "realistisk beløb" ?
Avatar billede gartneren Nybegynder
21. oktober 2007 - 14:07 #5
Jeg har ingen idé om hvad sådan et system koster at lave. Men har du ikke et ca. bud... Så kan jeg i det mindste prøve at regne på hvor mange kunder, der som minumum, skal på for at det kan løbe rundt, funktionaliteten skal jo være i orden ellers er det ikke noget værd.
Avatar billede gartneren Nybegynder
21. oktober 2007 - 14:15 #6
God idé stfn
Avatar billede gartneren Nybegynder
21. oktober 2007 - 14:20 #7
Jeg har kigget lidt på nogle af de pakkeløsninger, forskellige firmaer tilbyder, men det er alle størrerer systemer, som virker til at være for store virksomheder med næsten ubegrænsede ressourcer.

/Gartneren
Avatar billede peder_taketwo Nybegynder
22. oktober 2007 - 14:48 #8
Hvis du kan skrive en lidt mere uddybende kravsspecifikation vil vi da gerne give et prisestimat ud fra det. Du kan fange mig på psj@taketwo.dk

Mvh Peder
Avatar billede areon Nybegynder
24. oktober 2007 - 08:43 #9
Hej Gartner,

Vi har udviklet lignende systemer så du er velkommen til at kontakte mig på sorensen(at)propeople.dk med en uddybende specifikation, og jeg skal give dig et prisoverslag. Hvornår har du behov for at have projektet færdigt? og har du evt. krav til programmerings sproget ?

Jeg ser frem til at høre fra dig.
mvh thomas
Avatar billede gartneren Nybegynder
21. juli 2010 - 11:21 #10
Lukker