Avatar billede frederikshavn Nybegynder
19. oktober 2007 - 16:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

xp/vista boot

Hey
har et pisse træls problem,som består i :har 2 diske i min pc et c-drevog et d-drev,på c ligger der win xp pro.og på d ligger fucking vistanår jeg genstarter skal jeg vælge om jeg vil loade xp eller vista,hvordan fanden gør jeg for at undgå dethar prøvet at formatere vista drevet,men fik stadigvæk samme besked,og har prøvet at tage vista drevet fra,men hjalp lige fedt
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2007 - 16:56 #1
Du booter op på XP-skiven -> reparer fra genoprettelseskonsol -> fixboot -> bekræft -> fixmbr -> bekræft -> exit -> enter
Avatar billede frederikshavn Nybegynder
19. oktober 2007 - 18:05 #2
1000 tak
Avatar billede gammelhat Nybegynder
19. oktober 2007 - 18:34 #3
I dette tilfælde havde det dog ikke været nødvendigt med fixmbr kommandoen

Nu hvor du ikke bruger vistas boot loader mere, kan du også fjerne boot-mappen der ligger i roden af drevet
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2007 - 19:07 #4
Jeg lægger et svar
Avatar billede frederikshavn Nybegynder
07. marts 2008 - 21:52 #5
tak