Avatar billede p-money Nybegynder
19. oktober 2007 - 13:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

multiple upload uden om flash

Hej
jeg er midt i at lave et galleri til mit CMS. og vil gerne have lavet så uploadet af billedene er så nemt som muligt.

Det jeg kunne tænke mig var at brugeren kunne vælge alle deres billeder på en gang i stedet for at de skal ind og browse efter hvert enkelt billede. Pt har jeg en multiple upload hvor man skal ind og vælge billeder enkelvis og til sidst kan uploade dem alle, men det tager for lang tid hvis man fx. har 30 billeder der skal uploades.

Har fundet lidt forskellige fx.
http://www.codeproject.com/aspnet/FlashUpload.asp
som er lækkert lavet, men ville nu gerne prøve at komme uden om flashen.

Er der nogen der ved om det er muligt at lave i rent .net og hvordan eller om hvor man kan finde en tutorial på det.

håber i kan hjælpe mig.

Mvh
Per
Avatar billede sneakraid Nybegynder
19. oktober 2007 - 22:36 #1
Du kunne lave så man kunne uploade en zip fil med billeder og så bliver hele svineriet pakket ud på serveren.
Avatar billede p-money Nybegynder
20. oktober 2007 - 12:34 #2
Det havde jeg også tænkt på, men kræver det ikke en server ap. for at kunne pakke zip-filen ud??
Avatar billede sneakraid Nybegynder
20. oktober 2007 - 12:48 #3
Det kan du sagtens klare med en lille håndfuld kode, check det her: http://aspalliance.com/1269_Zip_and_UnZip_files_in_C_using_J_libraries

Det er sindsygt nemt at bruge.
Avatar billede p-money Nybegynder
23. oktober 2007 - 00:24 #4
Hey Sneakraid
tak for tippet, tror det bliver løsningen.
Sender du lige et svar så du kan få point'ene

/Per
Avatar billede sneakraid Nybegynder
23. oktober 2007 - 01:12 #5
;)
Avatar billede netro Nybegynder
30. oktober 2007 - 09:36 #6
Jeg ved, du åbenbart vil undgå Flash, men prøv alligevel at se her:
http://www.opfinderen.dk/sites/89/
Avatar billede netro Nybegynder
30. oktober 2007 - 09:37 #7
Der er ikke noget synligt Flash. Det du ser er ren html.