Avatar billede jonaslk Nybegynder
18. oktober 2007 - 23:40 Der er 1 kommentar

Access database online

Hej

Jeg har en lille to personers virksomhed, som har en accessdatabase, der benyttes til at lagre kontraktoplysninger, kundeoplysninger m.m. Databasen fletter desuden med en kontraktformular i Word - så vi kan udskrive kontrakter, udfra de data der indtastes i databasen.

Vi vil gerne kunne tilgå databsen fra flere lokationer - via internettet. Og er begyndt at undersøge muligheden for en online formular/database. Så man via et webinterface kan skrive og søge i databasen. Og stadig flette med word dokumentet (eller anden løsning herpå).

Hvordan griber man denne situation an? Hvordan kodes dette - er det nemt/svært. Hvad koster sådan noget evt. at få lavet. Det er ikke en særlig stor database - ca. 15 felter og tilhørende relationer. Vi er kun kyndige i html/css og flash + diverse, hvorfor det her nok er over vores evner. Går udfra det er noget med asp/.net og access eller .net og MSSql (konvertering) - hvad ved jeg.

Vi ungersøger også muligheden for blot at smide accessfilen op på en netværksharddisk, for herved begge at kunne åbne den der via internettet. Her ville vi god kun kunne tilgå den fra computere med Access installeret. Online løsningen virker umiddelbart smartere. Eller?

Nogle input som kan hjælpe os med en afklaring på vores lille database dilemma?

Spørg gerne efter uddybende oplysninger. Kan DU evt. lave det for os? Pris? Databasen er såden set klar. Det handler om at få den flettet sammen med noget online formular eller lign.
Avatar billede ffsoft Praktikant
19. oktober 2007 - 10:13 #1
Det er noget jeg kan klare ret nemt, uden at det behøver at koste
så meget. Kontakt mig på tom(at)ffsoft.dk