Avatar billede maga Nybegynder
18. oktober 2007 - 15:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til et spil

Hey alle jeg har et problem... jeg skal installere et nyt spil og der står så: On Windows Vista run game as Administrator and set compatibility mode to Windows XP.

Hvad betyder dette... håber i kan hjælpe :D
Avatar billede mrbonus Novice
18. oktober 2007 - 15:41 #1
Den bruger du er logget ind med skal være en administrator, og det med compatibility, der højreklikker du på filen, og vælger egenskaber, derefter går du ind i compatibility, og slår "kør dette program i kampatibeltilstand" til, så bliver der en dropdownliste enabled, hvor du kan vælge windows XP
Avatar billede maga Nybegynder
18. oktober 2007 - 15:44 #2
Okay jamen det er min bruger jeg "bruger i vista er det så adminstratoren? og er der nogen fare ved at jeg siger okay til det?
Avatar billede maga Nybegynder
18. oktober 2007 - 15:48 #3
Okay jamen det er min bruger jeg "bruger i vista er det så adminstratoren? og er der nogen fare ved at jeg siger okay til det?
Avatar billede mrbonus Novice
18. oktober 2007 - 15:48 #4
Nu har jeg ikke lige vista installeret, Men jeg prøver lige at guide dig igennem jvf XP det, burde være ca det samme.

Hvis du går ind i kontrolpanel -> administration -> Computeradministration -> lokale brugere og grupper -> Grupper -> så double klikker du på administratorer, hvis din bruger forefindes i denne liste, er du administrator.

Om der er nogen fare til at du siger ja til hvad? det med kompatibeltilstand, nej.
Avatar billede maga Nybegynder
18. oktober 2007 - 15:51 #5
okay... øhm... jeg er den eneste der bruger computeren så jeg må jo være adminstratoren :) så jeg bare sige at den bar skal kører??
Avatar billede mrbonus Novice
18. oktober 2007 - 15:54 #6
Du kan prøve, det sker der ikke noget ved, men at du er den eneste der bruger computeren, betyder ikke at du er den eneste "bruger oprettet i windows"
Avatar billede maga Nybegynder
18. oktober 2007 - 15:57 #7
hehe inde i brugerkonti står der jo at jeg er adminstrator :D dumme mig... hvad sker der når  man vælger det der i kampatibeltilstand windows xp? altså hvad er det computeren gør og er det noget jeg skal ændre igen når jeg ikke vil spille eller hvad?
Avatar billede comeasyouare Nybegynder
18. oktober 2007 - 16:04 #8
Nu har jeg ikke helt indblik i hvad denne kampabilitets tilstand nøjagtig gør, men da du kun laver indstillingen for det pågældende spil, er det ikke noget du skal ændre tilbage igen når du er færdig med at spille
Avatar billede maga Nybegynder
18. oktober 2007 - 16:05 #9
Okay :) jeg siger tusind tak for hjælpen mrbonus... Ha en fortsat god dag :D
Avatar billede mrbonus Novice
18. oktober 2007 - 16:07 #10
Var skam så lidt
Avatar billede maga Nybegynder
18. oktober 2007 - 16:11 #11
Mrbonus li et spørgsmål til... når jeg vil instalere det: rebuilding will take 8 min... hvad betyder det så... altså "rebuilding"?
Avatar billede mrbonus Novice
18. oktober 2007 - 16:15 #12
Mangler nok lige sammenhængen, men "rebuilding" byteder lidt a la genopbygning
Avatar billede maga Nybegynder
18. oktober 2007 - 16:17 #13
der står bare at rebuilding will take 8 mins... men hvorfor skal den det?
Avatar billede mrbonus Novice
18. oktober 2007 - 16:31 #14
Er det når du trykker ok til kompatibel tilstand, eller hvornår kommer det frem?