Avatar billede maini123 Nybegynder
17. oktober 2007 - 22:44 Der er 9 kommentarer

Computer genstarter pga grafikkort

Hey :)

Jeg har et ATI Radeon X550/X600 grafikkort.
Jeg startede med at have Windows Vista installeret. Når jeg brugte min computer til at spille gik der noget tid (meget forskelligt), og så genstartede min computer. Det var ikke noget bestemt sted i spillet, og, som nævnt, ikke efter et bestemt tidsrum. Når min computer så startede op igen sagde Windows, at fejlen skyldtes mit grafikkort. Jeg prøvede at skrive til ATI, men de kunne ikke rigtig hjælpe.
Jeg tænkte at det kunne være ATI's drivere til Windows Vista der ikke var stabile, så jeg formaterede min computer, og installerede Windows XP. Dette hjalp dog ikke. Fuldstændig det samme sker, og Windows siger stadig det er noget med driveren til grafikkortet.

Jeg har prøvet følgende:
- Opdatere drivere til kortet
- Sætte BIOS indstillingerne tilbage til standard (har ellers aldrig rodet med dem)
- Slå hardwareaccelerationen fra

Ingenting har hjulpet. Så nu spørger jeg her. Jeg har selv overvejet at du kan være en RAM-fejl, men når Windows nu siger at det er en driver-fejl??

På forhånd tak,
Mathias
Avatar billede kfz Nybegynder
17. oktober 2007 - 23:53 #1
hvilken fil forårsager i følge windows fejlen?
Avatar billede maini123 Nybegynder
18. oktober 2007 - 10:54 #2
Det siger den vidst ikke noget om, eller også ved jeg ikke hvor det står :)
Avatar billede kfz Nybegynder
18. oktober 2007 - 11:10 #3
ok, hvilken besked giver windows, som viser det har noget at gøre med driveren til grafikkortet?
Avatar billede kfz Nybegynder
18. oktober 2007 - 11:13 #4
prøv også dette.

højreklik på denne computer og vælg egenskaber.
vælg fanebladet avanceret.
vælg indstillinger under "start og genoprettelse".
fjern fluebenet i "genstart automatisk" under "systemfejl".
Avatar billede maini123 Nybegynder
18. oktober 2007 - 11:14 #5
Hey,

Den kommer bare op og siger at det er et problem med driveren.. Men jeg tror jeg lige har lokaliseret problemet - og den er ret pinlig... Blæseren på mit grafikkort kører slet ikke rundt. Hvis man skubber lidt til den, kommer den stille og roligt igang, men den larmer - som om den støder på noget. Der er helt sikkert noget galt med den, i hvert fald.
Så mon ikke problemet er varme? (selvom jeg har prøvet at køre uden den ene side af kabinettet) Det passer vel også med at _driveren_ siger at computeren skal genstarte?
Avatar billede kfz Nybegynder
18. oktober 2007 - 11:32 #6
hvis blæseren ikke kører, så kan det med stor sandsynlighed være problemet. driveren har en max temperatur indstillet, og vil lukke systemet ned, hvis kortet overstiger denne temperatur.

hvilket grafikkort er det du har? for enten skal det repareres på garanti, eller også skal vi have fundet en anden køler til dig.
Avatar billede maini123 Nybegynder
18. oktober 2007 - 18:48 #7
Det er et ATI Radeon X600. Garantien udløber vidst den 1. november, så den kan lige nå det :)
Det mest irriterende er bare, at de bliver nødt til at hente computeren... Ville hellere bare have en reservedel tilsendt. Men jeg håber det løser problemet :)
Avatar billede kfz Nybegynder
18. oktober 2007 - 20:23 #8
ok, det er en computer du har købt samlet?
Avatar billede maini123 Nybegynder
19. oktober 2007 - 16:16 #9
Ja, det var gennem arbejdet. En Fujitsu Siemens Scaleo T.