Avatar billede joejjoej Nybegynder
17. oktober 2007 - 16:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HD ødelagt ?

Hej

Min Pc begyndte at klikke/tikke og skærmen frøs fast. Det eneste jeg kunen gøre var at tage strømmen.

Ved opstart den ikke boote og kører igen igen .. er min HD ødelagt.  Der er garenti tilbage men hvorledes ??  Der er inken kritisk data ggået tabt men alt bøvlet med genindlæsning af programmer instillinger, adresser osv

Gode råd modtages ?

hilsen jørgen
Avatar billede jtt Nybegynder
17. oktober 2007 - 16:39 #1
Det lyder som om harddisken er stået af. Når maskinen er læst op igen kan det anbefales at lave "et image" af den, d.v.s. du kan reinstallere maskinen rimelig hurtigt ved virus, nedbrud o.s.v.
Avatar billede joejjoej Nybegynder
19. oktober 2007 - 09:59 #2
et image  hvilket program ?

kan noget reddes fra den måske ødelagte HD
Avatar billede jtt Nybegynder
19. oktober 2007 - 11:30 #3
Muligvis kan nogle data reddes. Jeg vil anbefale dig at få fat i en ny harddisk. Den installerer du så i maskinen i.s.f. den nuværende. Du indlæser styresystem på denne. Dernæst kan prøve at montere den -muligvis - defekte disk som slave - ved opstart af computeren skulle du "Denne Computer" gerne kunne se 2 drev. En anden løsning er at bruge en USB -> IDE konverter.

Image - Eksempelvis Ghost fra Symantec.
Avatar billede joejjoej Nybegynder
19. oktober 2007 - 18:09 #4
takker
Avatar billede joejjoej Nybegynder
19. oktober 2007 - 18:22 #5
hvordan få du points
Avatar billede jtt Nybegynder
19. oktober 2007 - 20:39 #6
Lægger et svar :-)
Avatar billede joejjoej Nybegynder
16. september 2012 - 09:11 #7
point gives