Avatar billede drherman Nybegynder
17. oktober 2007 - 13:43 Der er 3 kommentarer

Oprette Database

Hej,

Vi sidder et par stykker og har gang i noget fantasy football. I den forbindelse vil vi gerne have lavet en let database hvor vi kan indsætte stats og let få en oversigt over dem.

Kan i anbefale nogle programmer som vil være gode og frem for alt lette bruge, da de fleste er folk ikke har den store computer indsigt.

Vores ønsker er at det skal være muligt at indtaste en spiller og der til hørende stats som fx kampe, mål, assist, mål pr. kamp, %-mæssig udnyttelse osv. Dette skal gerne kunne inddeles sådan at det er muligt at taste ind for hver klub han spiller i samt hver sæson.

Så skal det selvfølgeligt være let at komme ind og få et hurtigt overblik over spilleren. Sådan at man fx. bare taster navnet ind i en søge maskine og så kommer alle oplysninger frem.

Lige pt. bruger vi bare excel hvor hver spiller har deres eget excel ark hvor vi skriver oplysninger ind, dette bliver dog hurtigt både bøvlet og ret uoverskueligt når der kommer flere spillere ind i systemet, desuden er det heller ikke muligt at sammenligne to spillere.

Så alle råd tages imod med kyshånd :-D
Avatar billede marzman Nybegynder
17. oktober 2007 - 16:01 #1
Microsoft Access
har nogen gode guider som i kan bruge derudover findes der massere af små og store bøger om hvordan man bruger det...

Hvis det ikke er et krav om at det skal være Web-basseret er det klart det nemmeste system at gøre det i synes jeg.
Avatar billede drherman Nybegynder
17. oktober 2007 - 17:13 #2
Microsoft Access vil de ikke kunne finde ud af at udfylde hvis de skal gøre det inde i selve access.

Det skal helst være så let at de bare kan sige tilføj ny spiller og så ellers bare taste tingene ind, så ordner programmet selv alt.

Desuden skal de kunne skrive et spille navn ind og så få vist en profil for hver spiller.. Kan man lave det let med access.
Avatar billede martinlind Nybegynder
18. oktober 2007 - 11:27 #3
Det kan/skal laves i en DB af en slags, og access ville være en mulighed, men det tager nok en weekend, inden det er blivet helt pudset af og kører :)