Avatar billede kierkegaard Nybegynder
17. oktober 2007 - 12:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

CD Recording software medfører at windows bliver ustabil

Hej,
Hver gang mine forældres computer starter op kommer der i nederste højre hjørne en fejlmelding, hvor der står følgende:
”CD recording software vil medføre, at windows bliver ustabil. Windows har forhindret disse drivere i at blive indlæst.”

Når jeg dobbeltklikker på fejlmeddelelsen popper den meddelelse som jeg har kopieret ind forneden op. Jeg har tidligere haft installeret bl.a. Easy CD Creator og haft bøvl med det, fordi versionen ikke duer til windows XP, men den skulle altså være slettet igen. Har dog på fornemmelsen, at det på en eller anden måde er den der driller stadig. Kan én hjælpe mig så de ikke skal kigge på denne meddelelse hver gang computeren starter op?

Mvh
Kierkegaard

Software til cd-indspilning
Roxio, Inc.
________________________________________

Problembeskrivelse:

Der er installeret en driver til cd-indspilning, som kan medføre problemer med stabilitet, herunder problemer med at lukke systemet eller med at bruge et cd/DVD-drev. Driveren bliver deaktiveret.
Driveren er muligvis installeret af Easy CD Creator, Windows Media Player eller RealJukebox. Du vil muligvis ikke kunne indspille cd'er, før du får kompatible drivere.
Roxio, Inc. har stillet en opdatering til rådighed for brugere af Easy CD Creator på webstedet til Easy CD Creator Updates.
Brugere af Windows Media Player henvises til Microsofts websted på adressen http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/windowsxp/roxio.asp.
Brugere af RealJukebox skal gå til webstedet til RealNetworks på adressen http://switchboard.real.com/rj2/?cd=xpfix.

Kontaktoplysninger:

Webstedet til Roxio Support (engelsk): http://www.roxio.com/support
Webstedet til Roxio Support (japansk): http://www.roxio.com/support
Telefon: (408) 945-8600 (kun Nordamerika)
Avatar billede hcma Novice
17. oktober 2007 - 12:38 #1
prøv lige at køre en reg-cleaner:
RegCleaner:  http://www.ccleaner.com/

Manual her:  http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
17. oktober 2007 - 13:44 #2
Det prøver jeg lige lidt senere. Skal lige læse manualen igennem, så jeg ikke kommer til at dumme mig... :-)
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
17. oktober 2007 - 17:13 #3
Hej igen,
Det er nu gjort, men det afhjalp desværre ikke problemet. Den kommer stadig med meddelelsen.
Avatar billede hcma Novice
17. oktober 2007 - 18:13 #4
prøv at installere Roxio igen og afinstaller så bagefter
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
17. oktober 2007 - 18:18 #5
Det her problem opstod faktisk, da jeg forsøgte at installere det igen, så det tror jeg ikke hjælper.
Avatar billede hcma Novice
17. oktober 2007 - 18:28 #6
så prøv at fjerne drevet i enhedshåndteringen -A genstart og lad systemt finde det igen
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
17. oktober 2007 - 20:11 #7
ØHHH... Hvad? Det forstår jeg ikke helt. Er bestemt ikke ekspert på dette felt! :-)
Avatar billede hcma Novice
17. oktober 2007 - 22:42 #8
Start -> Kontrolpanel -> System -> Hardware -> Enhedshåndtering -> Højreklik på dit dvd/CD-drev -> Fjern -> OK -> genstart din PC
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
18. oktober 2007 - 09:34 #9
Hej igen,
Jeg fandt endelig selv en løsning. Roxio kender godt til det her kompatibilitets problem mellem tidligere versioner af Easy Cd Creator og XP, så de har faktisk lavet et lille program, som kan rense maskinen helt for resterende dele af Easy CD Creator, og det hjalp med det samme, da jeg downloadede og kørte det program. Find linket her:

http://forums.support.roxio.com/index.php?s=3812dd46a63668a4d9566a261f43acd0&showtopic=805

Men du skal have tak for at du prøvede, og pointene får du gerne, da du jo har brugt tiden på det alligevel. Smider du lige et svar?

Mvh
Kierkegaard
Avatar billede hcma Novice
18. oktober 2007 - 09:56 #10
ingen point til mig :o)    tag dem selv
Avatar billede kierkegaard Nybegynder
18. oktober 2007 - 17:51 #11
Ok, så gør jeg det, men tak for forsøget.