Avatar billede grillmand Nybegynder
17. oktober 2007 - 11:15 Der er 12 kommentarer

Erkender ikke email som gyldig

Hej eksperter:-)

Jeg har efterhånden stødt på diverse steder hvor min email-adresse ikke antages som gyldig. Hvad ligger til grund for denne validation?

Det er for mig at se ikke nogen god validation da min email-adresse selvfølgelig er god nok:-)

/Grillmand
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. oktober 2007 - 12:17 #1
Hvem har du din mail adresse hos?
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
17. oktober 2007 - 12:25 #2
Det kan være fordi din ISP’er ( der hvor din mail server befinder sig) er blokeret af et sikkerheds firma som en ” spam SERVER”. Hvis det sted, du anvender din email adresse tjekker hos en af de mange, der tilbyder black-list service, kan det være derfor den ikke vil validere din adresse.

Andre sites vil generelt ikke acceptere hotmail, gmail mv adresser, fordi de er for nemme at fuske med i misbrug øjemed. … hvis det er en sådan du anvender. Men de plejer som regel at nævne det?

Du bør stille spørgsmålet hos din udbyder i stedet med eksempler.
Avatar billede bjornicle Nybegynder
17. oktober 2007 - 13:55 #3
Du har muligvis +!æøå eller lign. tegn i din email, som mange validatorer ikke vil godkende. Mit gaet vil vaere at problemet ligger foer @ og ikke saa meget i domainet.
Avatar billede grillmand Nybegynder
17. oktober 2007 - 13:57 #4
Det er på mit eget domæne jeg har mail-adressen.

Jeg bliver hosted på en server, hvor jeg har et andet domæne, som jeg godt kan benytte i forbindelse med en anden mail-adresse.

Jeg vil undgå at oplyse domænerne, men de navnene indeholder ikke æ,ø eller å hvis det kunne være et problem.

Jeg prøver også lige at spørge min udbyder.
Avatar billede grillmand Nybegynder
17. oktober 2007 - 13:58 #5
bjornicle: Jeg skrev min kommentar inden jeg så din:-) Yderligere kan jeg svare at mailadressen er mail@.....
Avatar billede grillmand Nybegynder
17. oktober 2007 - 13:59 #6
john_stigers: Den ligger hos CMdata
Avatar billede leif Seniormester
17. oktober 2007 - 14:00 #7
Der kan reelt være et hav af årsager til at din adresse ikke bliver antaget som gyldig !

Dårlig kodning af Websiden eller at serveren du ligger på er Blacklistet eller dit eget domæne er blacklistet.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
17. oktober 2007 - 14:02 #8
Visse steder checker også op mod TLD'en i domænet, hvilket eksempelvis kan få .info eller .name til at fejle (fordi de forventer der højst er 3 tegn). Kan det være tilfældet?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
17. oktober 2007 - 14:03 #9
Men ja, der er utallige mulige årsager - delvist grundet utallige dårlige forsøg på at validere e-mail adresser, der alle bygger på en eller flere antagelser man faktisk ikke kan foretage.
Avatar billede grillmand Nybegynder
17. oktober 2007 - 14:03 #10
Leif: Hvis serveren er blacklisted, vil andre email-adresser på andre domæner MEN på samme server ikke også have samme valideirngsproblem?
Avatar billede grillmand Nybegynder
17. oktober 2007 - 14:04 #11
pidgeot: det er et .eu domæne, så måske det er det...
Avatar billede pidgeot Nybegynder
17. oktober 2007 - 14:30 #12
I så fald vil jeg skyde på at de validerer mod en liste af kendte TLD'er, og de så ikke har opdateret den med .eu :)