Avatar billede nico2002 Nybegynder
17. oktober 2007 - 07:54 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Tekstboks kæde

Jeg har flere tekstboks i et dokument hvor der skal stå det samme, jeg har prøvet at kæde dem sammen men får kun det resultat at jeg kan hoppe fra den ene tekstboks til den anden, men har læst et sted at det godt kan lade sig gøre at lave flere hvor når der bliver skrevet i den ene vil det stå i resten.
Avatar billede supertekst Ekspert
17. oktober 2007 - 09:19 #1
Er tekstboksene baseret på formularfelter?
Er det du vil opnå, at skriver du noget i en tekstboks - så står der det samme i de øvrige?
Avatar billede nico2002 Nybegynder
17. oktober 2007 - 09:23 #2
Det kan jeg ikke sige dig, det er nogle gangske normale tekstbokse i Word jeg bruger og ja der skal stå det samme i nogle af dem.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
17. oktober 2007 - 10:20 #3
Sæt et bogmærke rundt om teksten i tekstboksen (markér teksten, tryk Ctrl+Shift+F5, skriv et sigende navn). Indsæt en reference til bogmærket (Indsæt, Felt, Ref, udvælg bogmærket) i de øvrige tekstbokse, hvor der skal stå det samme.
Avatar billede nico2002 Nybegynder
17. oktober 2007 - 10:33 #4
Findes der ingen nemmer og hurtiger mådet at gøre det på?
Avatar billede nico2002 Nybegynder
17. oktober 2007 - 10:33 #5
ups mådet = måde
Avatar billede nico2002 Nybegynder
17. oktober 2007 - 10:47 #6
Har også det problem at boksne ikke opdater, kan det ordnes?
Avatar billede nico2002 Nybegynder
17. oktober 2007 - 10:47 #7
Lige så det også vides det er Office 2000 og 2003 jeg har mulighed for at lave det i.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
17. oktober 2007 - 19:18 #8
Nej, der er ikke nogen nemmere måde. Ellers skal du skrive dine tekster som dokumentegenskaber (max. 255 karakterer) og så lave en henvisning til dokumentegenskaben i dine tekstbokse. Det vil dog samtidig betyde, at du også skal rette teksten i dokumentegenskaber og det er ikke specielt fedt (kan i øvrigt ikke indeholde formateringer).

For at opdatere felter i Word, kan du:

1. markere hele dokumenter og tryk F9 (opdater)
2. sørge for, at felter bliver opdateret ved udskrift - felterne opdateres så automatisk enten ved at bruge Vis udskrift eller ved at udskrive dokumentet

Bruger du mange tekstbokse? Og i så fald, hvorfor/til hvad?
Avatar billede larsfriis Nybegynder
17. oktober 2007 - 20:00 #9
Er der slet ingen der kan hjælpe manden og mig har nemlig samme problem det må da kunne lade sig gøre
Avatar billede word-hajen Nybegynder
17. oktober 2007 - 20:22 #10
Jamen, det kan det da også - se min kommentar 17/10-2007 10:20:09. Det er i øvrigt muligt at kopiere referencen fra en tekstboks til en anden, så man er fri for den "rigtig lange" vej, men princippet/grundreglen er stadig den samme.
Avatar billede nico2002 Nybegynder
19. oktober 2007 - 11:18 #11
Jeg skal bruge det til et dokument hvor der er flere felter hvor der skal stå det samme feks: et labels dokument
Men det sker rimlig tit at der skal andre nummer på eller et andet navn.

Hvis du har en ide til hvordan det eller kan lave må du meget gerne skrive det, er åben for ider.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
19. oktober 2007 - 19:21 #12
Labels kan du lave via Words flettefunktion; der kan også oprettes/flettes labels og ikke kun breve. Hvad mener du med, at der skal andre numre på et navn?
Avatar billede nico2002 Nybegynder
02. april 2009 - 08:53 #13
Lukker
Avatar billede a_hallin Nybegynder
15. december 2013 - 10:36 #14
Det kan faktisk lade sig gøre.

Når man står i den første tekstboks, skal man klikke på formatter i menu-båndet - derved får man mulighed for at vælge opret kæde og kan derefter vælge næste tekstboks.

Voila!