Avatar billede 2hot4u Nybegynder
02. december 1999 - 21:33 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Styresystem på floppy?

Jeg har hørt, om et grafisk styresystem der kan ligge på en floppydisk.

Jeg ved ikke meget om det, andet end at det har inbygget browser, og er meget hurgtigt til at surfe på nettet.

Er der nogen der kender til dette system?
Avatar billede spacey Nybegynder
02. december 1999 - 22:20 #1
Jeg tror at du er blevet taget ved næsen!!!

Selv min Dos 6.1 kan ikka ligge på en floppy disk.
Avatar billede klas Juniormester
02. december 1999 - 23:38 #2
tæller et zip drev som floppy ?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. december 1999 - 23:39 #3
i teorien kunne man sagtens lave en browser og en brugerflade som fylder 1.38 mb pakket

men jeg tror ikke det er lavet
Avatar billede spacey Nybegynder
03. december 1999 - 00:10 #4
Men noget der er meget hurtigt???

Det tror jeg ikke på!
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
03. december 1999 - 00:19 #5
Jeg har set det med mine egne øjne.
Jeg kan ikke huske hvad det hedder, men det ligger pakket på en floppy disk, som man booter fra. derefter pakkes det ud på drevet. Og så kører det. der er somsagt indbygget browser i, og det er grafisk, men jeg kan ikke huske navnet.

Og forresten tror i da ikke at i får 75 point for at prøve at fortælle mig at jeg er blevet taget ved næses :-?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. december 1999 - 00:20 #6
et meget lille program kan jo godt køre meget hurtigt...

2hot>> hvor har du hørt det henne?
Avatar billede badboys Nybegynder
03. december 1999 - 00:49 #7
Året er 1999, hvad er en floppy?

PS. Få dig et liv!!!!!
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
03. december 1999 - 08:03 #8
Det lyder interessant, nogle af de eneste OS'er jeg ved der kan boote fra en floppy er Small Linux, DLX, Hal91 Floppy Linux & muLinux (alle 1 floppy), men der er ikke XFree86 med i...
Og så er der jo muligheden for et AmigaOS, der kan boote med kernel, grafisk brugerflade og browser fra en floppy... men da ikke på en PC!
Avatar billede i11uzion Nybegynder
03. december 1999 - 17:03 #9
badboys>>> Floppyer er sgu da gode nok at have en gang i mellem til lige at smide et billede eller en tekstfil ned på...
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
04. december 1999 - 01:57 #10
>>i11uzion, helt sikert, det har du ret i... Men bu er det altså styresystemer vi taler om :-]
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. december 1999 - 15:17 #11
hvem siger at det måske ikke skulle bruges på en eller anden gammel computer? så er det vel ok med en floppy ting
Avatar billede i11uzion Nybegynder
06. december 1999 - 08:31 #12
2hot4u>>> Jaja selvfølgelig, men det var også bare lige en kommentar til det "badboys" sagde...
Avatar billede phrozia Juniormester
06. december 1999 - 14:13 #13
Hejsa...

Dem der har lavet Star Office, har vist lavet et styresystem på én flobby.
Grafisk brugerflade, med browser og en lille Office pakke.
De er vist fra Tyskland.

/Phrozia
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
08. december 1999 - 21:02 #14
>>phrozia

Okey, ved du om de har en HP ell. lign?

/hjalte

Ps. det var lige et svar i den stil jeg ledte efter
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2000 - 11:22 #15
Avatar billede borisb Nybegynder
09. januar 2000 - 11:57 #16
QNX!
Det kan kun være det du har hørt om.
De har en demo-diskette af deres OS.
Der er GUI, Browser og dial-up-program
så man kan komme på internet.
Dette OS kræver så lidt af systemet at det kan køre på en 386'er.
Check selv på http://www.qnx.com/demodisk/index.html
Avatar billede cyberesben Nybegynder
09. januar 2000 - 15:03 #17
hehe det er for sejt! jeg sidder og körer QNX nu og det virker bare skide godt... det kunne MS godt läre noget af!!!

browseren er faktisk OK. den kan tage javascript og det hele...!
Avatar billede borisb Nybegynder
09. januar 2000 - 15:43 #18
Ja .. det er jo det jeg siger:O)

Utroligt hvad man kan med UNIX ikke?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
09. januar 2000 - 16:34 #19
bare lidt skod at al min fine grafik ligner lort i de 256 farver
Avatar billede borisb Nybegynder
09. januar 2000 - 16:46 #20
Nåja.. man kan jo ikke få alt.. men ellers er det fedt.
Det skal så lige nævnes at jeg har leget (meget lidt) med en fuld version af QNX og jeg må sige at Linux virker noget mere gennemført.
Men på en lille 486 med lidt ram eller en 386 er QNX nok et godt valg.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
09. januar 2000 - 16:55 #21
hehe jeg viste det til min gamle far, han troede ikke på at det kunne ligge på en disk, men da han så det sagde han "det kunne MS godt lære noget af"

det kunne de sgu også
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
11. januar 2000 - 23:20 #22
>>borisb,
tak for URL'en, det var lige det jeg søgte.
Jeg tænkte på om du måske vidste hvordan jeg kan ringe op til internettet. Jeg bruger et isdn modem, og bliver disconnectet når jeg prøver at ringe op.

/Hjalte
Avatar billede borisb Nybegynder
12. januar 2000 - 06:02 #23
Hmm .. nej,
Det ved jeg godt nok ikke.
det er rimelig længe siden jeg har brugt det :o/

Andre måske?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
12. januar 2000 - 15:20 #24
det virker fint hos mig med et Eicon Diva modem...
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
12. januar 2000 - 15:25 #25
>>cybersben
Hvordan her du sat det op?
Jeg bruger selv et eicon diva isdn modem.