Avatar billede bamsemor Nybegynder
16. oktober 2007 - 17:23 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

ToolTipText til link?

Er det muligt at lave en ToolTipText i forlængelse/forbindelse med et link? Altså således at man kan få en "indholdsfortegnelse" inden man klikker på linket?
Avatar billede keysersoze Guru
16. oktober 2007 - 18:13 #1
<a href="side.html" title="tekst">link</a>

sådan eller?
Avatar billede bamsemor Nybegynder
16. oktober 2007 - 19:04 #2
Næh, jeg tror snarere at når man holder musen hen over teksten f.eks. "link" i dit eksempel, får man f.eks. at vide, at: "du skal have password for at åbne denne side". Altså en foråndsbeskrivelse af, hvad linket indeholder, en undertekst til linket.
Når jeg holder musen hen over reklamen "Blæk" her på eksperter, får jeg følgende tekst:"Se mere her"!
Avatar billede w13 Novice
16. oktober 2007 - 19:06 #3
Ja, men det skriver du jo bare i title.

<a href="side.html" title="Du skal have password for at åbne denne side">link</a>

Eller misforstår vi dig?
Avatar billede w13 Novice
16. oktober 2007 - 19:07 #4
En undertekst er dog således:

<a href="side.html">link</a><br>
Du skal have password for at åbne denne side

:)
Avatar billede bamsemor Nybegynder
16. oktober 2007 - 19:19 #5
Nej, det er lige, hvad jeg søgte. Så lav lige nogle svar, venligst! I har vist begge ret, så jeg afsætter nogle flere point.
Avatar billede w13 Novice
16. oktober 2007 - 19:20 #6
Ok. =)
Avatar billede bamsemor Nybegynder
16. oktober 2007 - 19:23 #7
Tak til jer begge for hjælpen. w13, du får 30, men vi venter lige på keyserzoze, der også får 30.
Avatar billede keysersoze Guru
16. oktober 2007 - 19:58 #8
svar :)
Avatar billede bamsemor Nybegynder
16. oktober 2007 - 20:19 #9
Det lykkedes vist. Ellers gør vrøvl. Endnu en gang tak.