Avatar billede holymace Nybegynder
16. oktober 2007 - 16:34 Der er 21 kommentarer

Mangler en masse drivere.

Hej jeg har lige nyformateret min Acer Travelmate 5510 og mangler en masse drivere blandt andet lydkortsdriveren. Når den næsten er færdig med at installere siger den at jeg mangler en bus driver. Please giv et link til en kæmpe driverpack eller en masse Codecs. Please jeg sidder til LAN og kan ikke være med.. :'(
Avatar billede haverslev Novice
16. oktober 2007 - 16:44 #1
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/tm_5510.html
Start med at installer chipset driveren, så lydkort osv
Avatar billede kabbak Professor
16. oktober 2007 - 16:48 #2
Avatar billede holymace Nybegynder
16. oktober 2007 - 16:55 #3
Tak jeg er igang med at downloade chipset driveren. Men der er også en anden tingg. Når jeg trykker CTRL+ALT+DELETE så siger den at Joblisten er deaktiveret af Administratoren selvom det er Administratoren jeg er logget ind på. : /
Avatar billede haverslev Novice
16. oktober 2007 - 17:02 #4
Avatar billede holymace Nybegynder
16. oktober 2007 - 17:16 #5
Det virkede desværre ikke : (
Avatar billede haverslev Novice
16. oktober 2007 - 17:25 #6
Hvad virker ikke?
Hvis det er driverne, så er nomal procedure, at man installere Windows og derefter
chipset (bundkortdriveren), så grafik, lyd osv osv.

Hvis det er joblisten der stadig dreiller, så skal du checke den for snavs, hvis ikke det hjalp med tips no:32
16. oktober 2007 - 17:46 #7
Hvis du 'lige' har nyformateret så har du sansynligvis heller ikke (opdaterede?) sikkerhedsprogrammer samt WindowsUpdate elementer = Stor sansynlighed for 'snavs' (for at blive i termologien *S*). Specielt hvis du er til et såkaldt LAN 'party'; min søn har flere gange fået nogle 'sjove' elementer med hjem fra sådan et 'party' ... De fleste blev du blokeret af hans (selvfølgelig) sikkerhedsprogrammerne. Men en del at vennerne på samme 'party' kunne berette om noget andet - Doooooh...
Avatar billede holymace Nybegynder
16. oktober 2007 - 17:48 #8
Jah men den lorte soundcard driver er det eneste der ikke virker.
Avatar billede holymace Nybegynder
16. oktober 2007 - 17:51 #9
og jo jeg har opdateret..
Avatar billede haverslev Novice
16. oktober 2007 - 17:59 #10
Prøv lige at:
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor Enheder til lyd, video og spil
H-klik på de enheder der er derunder.
Hvis der tillige/eller optræder noget under "andre enheder" så fjern den/dem også og genstart pc`en
Lad windows finde og instaellere dem igen, prøv derefter at installere driveren igen
Avatar billede haverslev Novice
16. oktober 2007 - 18:08 #11
Ups, mangler ; H-klik på de enheder der er derunder og vælg fjern.
Avatar billede holymace Nybegynder
16. oktober 2007 - 18:51 #12
Pøver lige, og  tusind tak.
Avatar billede holymace Nybegynder
16. oktober 2007 - 19:30 #13
Virkede desværre ikke. Er det alle filer inden for hver driver jeg skal slette?
Avatar billede haverslev Novice
16. oktober 2007 - 19:44 #14
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor Enheder til lyd, video og spil
H-klik på de enheder der er derunder og vælg fjern
Hvis der tillige/eller optræder noget under "andre enheder" så fjern den/dem også og genstart pc`en
Lad windows finde og instaellere dem igen, prøv derefter at installere driveren igen

Du skal blot fjerne dem - det er ikke alle linier der er et FJERN ved, men de forsvinder når de andre linier fjernes.

Prøv evt. lige at gå i bios og lav en "load default settings" muligt den hedder Optimized, men du kan højst sandsynligt blot trykke på F9 for at loade disse og derefter F10 for at gemme med Y
Avatar billede holymace Nybegynder
16. oktober 2007 - 19:46 #15
Tak, prøver.
Avatar billede holymace Nybegynder
16. oktober 2007 - 20:53 #16
Tak for rådene alle sammen nu virker lyden :D Nu mangler jeg bare at fikse joblisten. Det skulle vel ikke være så avanceret ;P
Avatar billede haverslev Novice
16. oktober 2007 - 21:09 #17
Avatar billede holymace Nybegynder
17. oktober 2007 - 00:21 #18
Takker det virker, i har været fantastiske til at forstå mig :).
Avatar billede haverslev Novice
17. oktober 2007 - 09:59 #19
Godt det virker, så mangler du bare at afslutte spørgsmålet ellers står det åben til evigttid.
Læs her hvordan: http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede haverslev Novice
22. januar 2008 - 18:47 #20
Avatar billede haverslev Novice
20. marts 2008 - 21:19 #21