Avatar billede sorteplov Nybegynder
16. oktober 2007 - 16:19 Der er 8 kommentarer

Webshop i Flash

Hejsa

Jeg er lidt på udkig efter om der findes nogle eksisterende webshop frameworks, der kan passe sammen med en Flash frontend. Er der nogle der har nogle gode links på nogle sådan?
Avatar billede keysersoze Guru
16. oktober 2007 - 18:10 #1
nu ved jeg godt at jeg ikke decideret kan hjælpe dig med det du søger - men har du overvejet de store problemstillinger der vil komme i forbindelse med en webshop i flash?
Avatar billede areon Nybegynder
17. oktober 2007 - 01:05 #2
problemstillinger og problemstillinger... kommer da vel an på om det er lavet korrekt og dynamisk fra starten. :)
Vi har lavet et par dynamiske flash og flex webshops med PHP og MySql.

Smid mig en mail på sorensen@propeople.dk og vi kan kigge lidt på et par løsninger.

mvh thomas
Avatar billede keysersoze Guru
17. oktober 2007 - 07:37 #3
det må da være en kæmpe problemstilling at en flash-side ikke kan indekseres af søgemaskiner og at det netop er søgemaskinerne der danner grundlag for rigtig mange salg.
Avatar billede sorteplov Nybegynder
17. oktober 2007 - 09:32 #4
Det med indekseringen af søgemaskiner skal jeg såmænd nok finde en løsning på.

Hvorfor jeg godt kunne tænke mig at bygge den i Flash er af ren og skær æstetiske og "visuelt lir"-årsager. Det er et til et privat projekt, og jeg har ikke skrevet en linie kode endnu....jeg er bare ude og undersøge mulighederne. Så det jeg leder efter er sådan set bare links til hhv. eksisterende shops med en ren Flash frontend og til firmaer, private der har det bagvedliggende framework til kreditkortbetaling.
Avatar billede areon Nybegynder
17. oktober 2007 - 11:24 #5
Hej Keysersoze, stadig ikke helt enig med SEO begrænsningen. :) det er der jo en masse dynamiske workarrounds på..  dog forudsætter det at man bygger løsningen Korrekt fra start, jf. mit første indlæg.

Sorte: som jeg sidst skrev sender jeg dig hermed 2 links til hhv. et flash system og et Flex system som vi benytter til flash shop løsninger.
mht. at benytte dine kunders eksisterende backend, vil jeg råde dig til at holde dig til deres database og skifte deres bagvedliggende kode ud, da det jo praktisktalt er den du programmerer flashen/flexen op mod og denne kan "ikke" sådanne generaliseres. (da kunderne jo oftest har forskellige løsninger)
Kreditkort problematikken ville jeg personlig holde ude af Flashen.. men det kan man jo også self workearround.
Hermed links:
http://examples.adobe.com/flex2/inproduct/sdk/flexstore/flexstore.html
http://www.pconline-bg.com/client.htm

mvh thomas
Avatar billede sorteplov Nybegynder
17. oktober 2007 - 11:34 #6
Hej Thomas

Det er nu et helt privat projekt hvor jeg vil sælge nogle bøger. Jeg har intet endnu -database, frontend eller backend kode. Jeg sonderer bare lige terrænet - og specielt kreditkortbetalingen kunne jeg godt tænke mig at beholde i Flash. Altså alt i Flash. Der er ingen praktisk årsag til det - kun "lækkerhed" og jeg har al tid i verden til at lave det, da det er et fritidsprojekt for mig. Det kunne jo være at nogle firmaer havde sådan et backend framework med betalings-gateway etc. man kunne købe for X antal kroner om måneden - fx. som de har hos scannet.dk. Eneste problem med det er at man er nødt til at bruge deres HTML-templates - og de er (set fra et design-perspektiv) - rimeligt "oldschool" og grimme :-)
Avatar billede keysersoze Guru
17. oktober 2007 - 17:25 #7
klart - der er workarounds omkring alle problemstillinger men ikke desto mindre er det jo en ret så stor udfordring der skal tages højde for og rigtig mange af de workarounds omkring flash jeg har set indebærer dobbeltarbejde og i nogle tilfælde hvor man har villet spare på arbejdsbyrden er det løst vha cloaking og så er der jo også den risiko at tage højde for... men med det ikke sagt at et par tidligere IMMA-folk ikke kan løse det (:
Avatar billede areon Nybegynder
17. oktober 2007 - 17:37 #8
hihi du har så ganske ret Keyser!, :)
man kan i flashen bygge en replicator i PHP som gør siderne accesible for google. og det var faktisk måden jeg ville bygge det på såfremt jeg stod med opgaven. :)