Avatar billede tlw Nybegynder
16. oktober 2007 - 09:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Outlook2003 kalender

Vi er ved at oprette en infoskærm til vores afdeling. Vi kører med exchange og outlook2003.

Problemer er, at outlook ikke gemmer de kalendere som vi har åbne. Vi skal selv vælge kalendere hvergang vi starter programmet.

Et andet problem er, at den viser hele døgnet. Vi skulle helst kun se fra kl.8-17.

Nogen som har en idé til hvordan vi løser det?
Avatar billede beckman Nybegynder
16. oktober 2007 - 10:09 #1
ændring af tidpunkt gøres under funktioner-> indstillinger -> vælg knappen kalenderindstillinger her kan i ændre tidspunktet. mht. dit andet spørgsmål må jeg være dig sdvar skyldig.
Avatar billede tlw Nybegynder
16. oktober 2007 - 10:26 #2
Det har vi gjort, men den viser stadig hele døgnet. Den highlighter bare fra 8-17, men vi skal så scrolle ned for at se det. Ellers starter den bare fra kl.00:00-24:00
Avatar billede supertekst Ekspert
17. oktober 2007 - 09:39 #3
Hvad mener du med: "Problemer er, at outlook ikke gemmer de kalendere som vi har åbne. Vi skal selv vælge kalendere hvergang vi starter programmet"

En mulighed kunne måske være, at trække data ud fra de respektive kalendere via VBA og således kun vise aftaler indenfor det ønskede interval.

Men gerne lidt mere info om "systemet" som det er p.t.
Avatar billede tlw Nybegynder
17. oktober 2007 - 09:53 #4
Det er bare en standart pc med xp pro og office2003 på.
Vi åbner så outlook og inde i det åbner vi de delte kalendere vi skal kunne se på infoskærmen. Det gøres ved at sætte et flueben ved dem.
Lukkes outlook, så skal vi igen sætte flueben ved de kalendere vi vil se. Det ville jeg gerne slippe for.

Det andet problem er, at vi kun vil se aftaler fra 8-17, men listen starter ved 00:00 så man skal scrolle ned for at kunne se 8-17. Det bliver kun highlightet ved man bruger metoden som beckman også foreslog.

Skærmen hænger på den anden side af væggen, så det kræver 2 mand at sætte det op igen :/

VBA eller andet script afviser vi ikke, men jeg skal bruge hjælp til at lave det ;)
Avatar billede tlw Nybegynder
24. oktober 2007 - 14:33 #5
Lukker her.