Avatar billede disconico Nybegynder
15. oktober 2007 - 19:14 Der er 2 kommentarer

on/off signal på Netgear WGR614v6-TDC router

Hejsa.. Jeg har købt mig en WGR614v6-TDC router i den lokale TDC butik, da jeg lige har fået webspeed installeret i min lejlihed. Nettet dur fint nok, men det gør det trådløse ikke. Jeg finder fint signal, og den logger mig på routeren uden problemer. Problemet er så, at når jeg er logget på routeren, kan forbindelsen finde på at forsvinde helt i 10 sek, hvorefter den så kommer igen. Når det sker, får jeg en melding i min startlinie om at der ingen trådløse netværk er i nærheden. 2 sekunder efter denne melding, kommer der en ny melding om at der er oprettet forbindelse til det tråsløse netværk. Dette irriterer mig lidt, da det gør det mululigt fx. at spille online spil :) Signalet svinger også meget. Der står for det meste "Udemærkedet" under signalstyrke, men hastigheden kan svinge fra 54Mbps til 5,5-1Mbps.
Nogen som har en løsning på mit problem?

Jeg har prøvet at skifte imellem de forskellige kanaler som routeren kan sende på. (fandt at #5 virkede bedst, men stadig ikke optimalt). Derudover har jeg opdateret firmware til "wgr614v6_2.0.21tdc_2.0.21.chk", hvilket skulle være den nyeste fra TDC. (Kan ikke finde nogen på Netgears egen hjemmeside. Den som passer til min version af router, kan ikke bruges til "TDC-udgaven".)

Jeg har ledt rundt omkring på nettet efter en løsning, og mange skriver at det kan skyldes andre elektriske dele som står rundt om routeren. En TDC medarbejder har fortalt mig der skal være ½-1 meter fra kabel modemet til routeren - Det er der også.

Derud over har jeg en trådløs AV-sender (?! - den sender lyd fra min computer og over i min forstærker) - som jeg først mistænkte, men har prøvet at pille strømmen fra, og dette løser heller ikke problemet.

Skal lige siges at jeg kører med MAC protection (hedder det ikke sådan?) - og har derfor ingen koder som skal trykkes ind når jeg logger på det trådløse netværk.

Problemet kommer og går som sagt. Og det forekommer på computere som står ½ meter fra routeren, og på computere som står 8-10 meter fra routeren..

Er snart ved at løbe tør for ideer.. nogen forslag?

Mvh. Nicolai Harbo
Avatar billede tonygk Nybegynder
15. oktober 2007 - 19:26 #1
Jeg tror fejlen ligger i dit netkort. Især hvis det er et intel 4965 eller 2915. Du skal download og opdatere dit netkort.
Avatar billede disconico Nybegynder
15. oktober 2007 - 21:27 #2
Det burde ikke have noget at sige efter min mening. Har 3 forskellige computere, med 3 forskellige netkort, og de har alle virket 100% korrekt tidligere på andre typer af trådløse routere :)

Har oven i købet prøvet at tilslutte mig et ubeskyttet netværk som en person i min opgang har sat op, og der er der bliver jeg ikke smidt af hver 5. minut :) Så er overbevist om at der er routeren der er fejlen. Men hvor fejlen præcist ligger er jo så det store spørgsmål. :/