Avatar billede Discer Nybegynder
09. juni 2001 - 17:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få print screen til at virke i dos under Win95.

Overskriften siger næsten sig selv.
Jeg kan ikke få print screen knappen til at få printerne til at skrive ud, sidder med en HP Deskjet 950C, nogen der har en god ide til hvorfor den ikke virker knappen ?????
Avatar billede nuki Nybegynder
09. juni 2001 - 17:13 #1
Du kan ikke bruge den knap til at udskrive kun til at tage et billede af hvad der er på skærmen
Avatar billede madskp Nybegynder
09. juni 2001 - 17:14 #2
Du kan trykke på knappen og så¨atger den et billede. For at få billedet ud skal du indsætte det i et billebehandlingsprogram (f.eks. paint) og så kan du printe det ud
Avatar billede nuki Nybegynder
09. juni 2001 - 17:14 #3
hvis du vil udskrive noget skal du have det ind i et billede program eller andet program hvor du kan udskrive fra
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
09. juni 2001 - 17:17 #4
Printscreen tager et billede så kan du f.eks. gå ind i paint og trykke [CTRL] + [V] og så printe derfra..

Jeg ved ikke om det er muligt i windows 95, men det ville nok være en fordel at lave baggrunden hvis og skriften sort, så du ikke skal bruge hele din blækpatron...

Ellers kan du inventere farverne i ethvert grafikprogram (bortset fra paint :-)
Avatar billede nuki Nybegynder
09. juni 2001 - 17:18 #5
du kan da godt inventere farverne i paint
Avatar billede stigc Nybegynder
09. juni 2001 - 17:21 #6
brug dette lille program, så du kan printe direkte til skærmen:

http://download.cnet.com/downloads/0-10103-100-5934227.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-11.5934227
Avatar billede stigc Nybegynder
09. juni 2001 - 17:21 #7
jeg mente selvfølgelig:

brug dette lille program, så du kan printe direkte med printeren.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
09. juni 2001 - 17:27 #8
>>du kan da godt inventere farverne i paint

Hmm, det vidste jeg ikke, det er ellers det program jeg bruger det meste af min tid på :-)
Avatar billede nuki Nybegynder
09. juni 2001 - 17:30 #9
i paint er det bare ctrl + i eller i menuen billede
Avatar billede Xelot Nybegynder
09. juni 2001 - 18:04 #10
Nu er jeg selv bruger af Windows 95, og hvis du vil tage et billede af noget på din skærm, så kender jeg et program du kan bruge. Det hedder \"Hyper Snap-DX pro\" der kan du tage et billede (med printscrnKnappen) og derefter printe det ud. Altsammen via programmet. Jeg regner med at det kan hentes via http://www.hyperionics.com hvis ikke tror jeg at jeg har det til at ligge et eller andet sted.
Avatar billede Xelot Nybegynder
09. juni 2001 - 18:05 #11
bare kontakt mig hvis du vil have det af mig.
Avatar billede wheeler0310 Nybegynder
09. juni 2001 - 18:05 #12
Sådan kopieres indholdet af skærmen eller hele vinduet

Hvis du vil kopiere et skærmbillede af det aktive vindue, skal du trykke på ALT+PRINTSCRN.
Hvis du vil kopiere et skærmbillede af hele vinduet, skal du trykke på PRINTSCRN.
Bemærk!

Hvis du vil indsætte billedet i et dokument, skal du klikke på Sæt ind i menuen Rediger i dokumentvinduet.
(windows programmer)
Avatar billede johs_j Novice
10. juni 2001 - 09:46 #13
Har du prøvet at starte i Dos - altså ikke i et dosvindue?

Det er dog muligt at du skal trykke på Shift+Print Screen.