Avatar billede kwulff Nybegynder
09. juni 2001 - 16:42 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

MUS!

Jeg har et problem med at få installeret mus på en \"ny\" pc´er jeg har fået. Har prøvet flere forsk. mus i forsk. porte (musene har virket før på andre maskiner) og portene virker også med andet hardware.
Det er et AT-Motherboard uden PS-2 port. HJÆÆÆLP!
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
09. juni 2001 - 16:43 #1
Du SKAL bruge en comport-mus hvis du ikke har en ps2 port!

Hvis du ikke har en com-port-mus, kan du købe en lille adapter som laver stikket om..
Avatar billede handmade Nybegynder
09. juni 2001 - 16:44 #2
Så må den sidde i en serielport. Har den et fladt aflangt stik?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
09. juni 2001 - 16:46 #3
med 9 huller (9pinde på pcen)
Avatar billede kwulff Nybegynder
09. juni 2001 - 16:50 #4
har prøvet com-til ps/2 adaptor
Avatar billede kwulff Nybegynder
09. juni 2001 - 16:51 #5
har prøvet seriel
Avatar billede handmade Nybegynder
09. juni 2001 - 16:51 #6
tjek i BIOS om porten er aktiveret
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
09. juni 2001 - 16:52 #7
Har du en mus med serielt kabel, eller har du bare en adaptor?
Avatar billede kwulff Nybegynder
09. juni 2001 - 16:53 #8
den har virket med andet HW (modem)(checker lige igen)
Avatar billede madskp Nybegynder
09. juni 2001 - 17:15 #9
For at windows kan finde seriel mus skal du køre guiden tilføj ny hardware for at den kan finde den da seriel mus ikke er plug and play hardware!!
Avatar billede kwulff Nybegynder
09. juni 2001 - 21:03 #10
done that
Avatar billede foldager Novice
09. juni 2001 - 23:32 #11
Jeg er maskinens forhenværende ejer, og i min tid var der ingen problemer med at benytte en PS2 mus med adaptor på serielporten....
Jeg har også brugt en USB-mus uden problemer.

Jeg afleverede maskinen med HD, men uden CDROM, grafikkort, diskettedrev eller modem. Disse dele er nu blevet erstattet af  andre, og der er desuden blevet tilføjet et par mindre diske.

Kan der være tale om en IRQ-konflikt af den ledeste type (dem der ikke vises i windows)?

Windows ME er blevet installeret på ny med det \"nye\" hardware.

Sagen er den at porte og mus alle virker med andet hardware......det er som om maskinen nægter at kende til at der findes mus i verden....
Avatar billede foldager Novice
09. juni 2001 - 23:33 #12
Måske er der håb endnu kære fætter kwulff...:-)
Avatar billede madskp Nybegynder
10. juni 2001 - 12:58 #13
ikke alle PS2 mus kan bruges med en adapter til seriel porten. Det skal være en combo mus for at det kan lade sig gøre. Logitech havde førhen support for dette på de fleste af deres mus men det ser desværrre ud til at de er ved at gå væk fra dette. Prøv evt om du kan få fat i en seriel mus.
Avatar billede sky-net Nybegynder
11. juni 2001 - 14:25 #14
har du ikke en Com port til en anden mus eller har du ikke lige drivers til din ps/2 mus for så kan jeg da godt forstå det