Avatar billede phmjas Nybegynder
15. oktober 2007 - 14:19 Der er 5 kommentarer

DK-Hostmasters domæne - Redirect til min side?

Hejsa.. jeg har lavet en side og uploadet den til en gratis webserver:
(http://phmjas.chicken-shit.dk/hb6/index.htm)

Så har jeg købt et domæne på DK-hostmasters...
eks.: WWW.etellerandetdomæne.dk

Hvordan får jeg min side til at komme frem, når folk går ind på det domæne jeg har købt hos DK-hostmasters?
Hvordan får jeg dem redirected?

Det er lidt en hastesag.. så please hjælp mig.
Avatar billede it-dk Nybegynder
15. oktober 2007 - 14:32 #1
Du kan evt bruge den gratis udbyders dns / navne servere (hvis de har dette). Domænet skal så redelegeres hos dk-hostmaster.

Ellers skal du købe dns hosting hos en udbyder og sætte zone filen op.

Du kan også vælge at bruge gratisdns.dk
Avatar billede zerocrash Nybegynder
16. oktober 2007 - 06:32 #2
www.gratisdns.dk - redeleger hos DK-Hostmaster og vent til TTL udløber.
Avatar billede phmjas Nybegynder
18. oktober 2007 - 16:50 #3
Tak for svaret begge to.
Jeg har redelegeret hos DKHM og det fungerer fint på adressen:
http://domæne.dk og domæne.dk

men ikke på www.domæne.dk ?!?

Hvorfor ikke og hvad skal jeg gøre.. ?
Avatar billede zerocrash Nybegynder
20. oktober 2007 - 10:13 #4
Har du opsat et *-CNAME til dit domain? Hvis du blot har http://domain.dk og ikke et CNAME der hedder *.domain.dk kan du ikke bruge www.domain.dk

Har du oprettet hos GDNS? I så fald kan du under admin-siden gå ind og tilføje et catch-all under CNAME
Avatar billede zerocrash Nybegynder
28. oktober 2009 - 19:03 #5
Er det ved at være lukketid?